آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

انتخاب همسر

انتخاب همسر جزو معدود حیاتی ترین تصمیم های اصلی زندگی هر شخص می باشد که تصمیم و ملاک های اشتباه در این راه یک عمر پشیمانی ابدی برای هر فرد خواهد داشت هفت علت اصلی اشتباه وجود دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

تصمیم عجولانه برای ازدواج

معمولا در اولین روزهای ورود به دانشگاه تعدادی از دختر خانمها و آقا پسرها با هم آشنا شده و فوری هم تصمیم به ازدواج می گیرند.این ها مواردی از خطرناکترین نوع ازدواج می باشد و احتمال زناشویی در آنها بسیار کم است.




تحقیقات زیادی در مورد رابطه ی بین مدت آشنایی و میزان موفقیت در زندگی زناشویی انجام شده است و اکثر این تحقیقات نشان داده اند که اکثریت ازدواجهای عجولانه از روی رویا و خیال و بدون توجه به واقعیت می باشند. همه می دانیم که انسان موجودی بسیار پیچیده است، سالها با یک فرد رابطه دوستی و همکاری داریم اما هنوز موفق به شناخت کامل او نشده ایم و در سختی ها و مشکلات است که می توانیم تا حدودی شخصیت طرف مقابل را بشناسیم. حال چگونه ممکن است که دوستی های یک ماهه دوماهه و آن هم فقط در موقعیت های مساعد زندگی بتوانند شناخت کاملی حاصل کنند و به ازدواج موفق منجر شود.

 


اکثر این دوستیها و روابط فقط در محدوده تفریحات و تعریف و تمجید از یکدیگر خلاصه می شود و هرگز برای دو طرف فرصت اینکه در موقعیت های واقعی همدیگر را بشناسد به وجود نمی آید. متاسفانه ازدواج های عجولانه و بدون شناخت فقط به ازدواج های اول خلاصه نمی شوند. بسیاری از افراد که در ازدواج خود شکست خورده و از هم جدا شده اند بار دوم نیز برای رهایی از تاملات روحی انتخاب عجولانه دیگری انجام می دهند  و به این ترتیب دوباره خود را در زندان روحی گرفتار می کنند.
انتخاب
همسر یعنی انتخاب فردی که قرار است بقیه عمر خود را به طور کامل با او بگذارنیم در تمام سختیها و مشکلات، شادیها و جشنها و هر روز و شب در کنار ما باشد لذا اتخاذ چنین تصمیم بزرگی به مطالعه و مشورت نیاز دارد.نمی توانیم عجولانه و شتابزده در مورد آن اقدام نماییم.

ازدواج در سنین کم

اشتباه دوم به علت ازدواج در سنین کم می باشد زیرا معیارهای انسان برای انتخاب همسر در طول سالهای اولیه جوانی پیوسته تغییر می کند اما در حوالی سنین 24 و 25 سالگی معمولا این معیارها تثبیت می شوند کسانی که در سنین کم ازدواج می کنند اکثریت آنها از انتخاب خود پشیمان می شوند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در دوران دبیرستان ازدواج کرده اند و با بالا رفتن سن و ورود به دانشگاه معیارهای آنها تغییر کرده و با افراد هم سطح خود آشنا شده و از ازدواج خود پشیمان شده اند. اما پشیمانی در این سن چه سودی دارد؟

نرخ طلاق در زوجهای زیر 20 سال بسیار بالاست و دانشمندان علوم اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که کسانی که در سن کم ازدواج می کنند به ندرت آمادگی آنرا دارند که مسولیت های زندگی زناشویی را عهده دار گردند. و جوانها تا زمانی که خودشان را به خوبی نشناخته اند نمی توانند همسر آنقدرها مناسبی برای خود انتخاب کنند.

اشتیاق بیش از حد دختر و پسر برای ازدواج  
  

اشتیاق بیش از حد به ازدواج یکی از دلایل شکست ازدواج هاست. ازدواج تصمیمی برای تمام عمر.تصمیمی است که به تفکر و تامل و مشورت های بسیار زیادی نیاز دارد اما وقتی فرد بیش از اندازه از خود هیجان و شوق نشان بدهد توانایی تفکر و مطالعه را از دست می دهد. بسیاری از کسانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند بی صبرانه در انتظار دریافت جواب مثبت برای ازدواج خود هستند و در اکثر موارد نشانه های هشدار دهنده ی کاملا جدی را نادیده گرفته و به ازدواج اقدام می کنند.

اشتیاق شدید اشخاص دلایل مختلف دارد. بعضیها نگرانند که طرف مقابل تغییر عقیده بدهد. این نگرانی سرعت ضربان قلب آنها را بالا می برد و به اقدام سریع تشویقشان می کند. از سوی دیگر ممکن است این افراد از تنهایی خسته شده باشند و گمان کنند که اگر ازدواج کنند دیگر تعطیلات آخر هفته را در تنهایی نخواهند گذراند. از این رو شتاب به خرج می دهند.

اشتیاق بیش از حد به ازدواج اغلب با احساس قدرتمند هیجان ناشی از ازدواج همراه است.البته واقعیتی که هست ازدواج یک امر جذاب و  هیجانی است اما کسانی که بیش از حد تحت تاثیر هیجان ازدواج قرار می گیرند متوجه مسئولیت سنگینی که ازدواج بر دوش آنها می گذارد نیستند. از اینرو ممکن است تن به ازدواجی بدهند که از بوته آزمایش زمان سربلند بیرون نرود. خیلی ها، چنان برای ازدواج بی تاب می شوند که مشکلات موجود را لمس نمی کنند. اما باید آگاه باشند که تن دادن به ازدواجی برای همه مدت عمر به ذهنی روشن و عاری از شتاب احتیاج دارد.

انتخاب همسر برای راضی کردن دیگران  
 

برای بعضی از افراد مشورت و نظر خواهی از دیگران بویژه والدین معنای دیگری پیدا کرده و از والدین خود می خواهند که برای آنها همسر انتخاب کند و یا اینکه اگر والدین به آنها فردی پیشنهاد کردند حاضر نیستند از خواسته آنها سرپیچی کنند. اطاعت از اوامر و دستورات والدین امری پسندیده و مثبت می باشد. اما این که فرد برای راضی کردن آنها از معیار های خود بگذرد و بر اساس معیارهای والدین همسر خود را انتخاب کند عواقب وخیمی به دنبال دارد.

شناخت ناکافی از یکدیگر

دانشجویانی که سالهای آخر تحصیلات خود را می گذرانند معمولا از بین همکلاسیهای خود همسر آینده را انتخاب می کنند. این افراد چهار سال در یک کلاس درس خوانده اند و معمولا به قدر کافی با هم رفت و آمد داشته اند و تا حدود زیادی در موقعیت های مختلف رفتار همدیگر را مشاهده کرده اند و بر اساس شناخت متقابل همدیگر را انتخاب نموده اند به این نوع ازدواجها تا حدی می توان امیدوار بود، اما متاسفانه تعداد زیادی از دانشجویان تا سال آخر صبر نمی کنند و در ترم های اول و دوم و بدون شناخت واقعی از همکلاسی های خود خواستگاری می کنند. و استدلال اصلی آنها این است که اگر مدتی صبر کنند تا شناخت حاصل شود ممکن است فرد دیگری از دختر مورد علاقه آنها خواستگازی کند. اما برخورد عجولانه و ظاهر بینانه از این موضوع منتهی به عواقب بد خواهد شد.

انتظارات غیر واقع بینانه

اکثر کسانی که با اشتیاق تمام به ازدواج نگاه می کنند وقتی از آنها علت ازدواج پرسیده می شود؛ جواب می دهند که با ازدواج همه چیز حل می شود، تمام مشکلات از بین می روند و ازدواج شادی و آسایش دائمی را به ارمغان می آورد. اما آیا ازدواج کاملا عاری از مشکل می باشد؟ وقتی انسان با تصوری غیر معمول زندگی را آغاز کند معمولا تحمل مشکلات جزئی نیز برای او سخت به نظر می رسد.

اما واقعیت این است که موفقیت در ازدواج مستلزم تلاش فراوان و کار زیاد است که علاوه بر برکات ازدواج انواع دردها و ناملایمات تجربه می شود. و ازدواج هر قدر خوب به نظر برسد باز هم با دهها مشکل در زندگی انسان روبرو می شود. ازدواج برای انسان استقلال به همراه دارد، از امر و نهی های دیگران خلاص می شود، با کسی زندگی می کند که همفکر اوست و به عشق می ورزد، یک مونس و همدم برای خود پیدا می کند که احساس تنهایی خود را با او از بین ببرد و نکته دیگر اینکه نیازهای جنسی انسان ارضا می شود و می تواند از رابطه جنسی لذت ببرد؛ اما فقط به اینجا خلاصه نمی شود بلکه مشکلاتی نیز به همراه دارد، مسولیت تامین مالی یک خانواده، مراقبت از فرزندان به دوش هر یک از زوجین قرار می گیرد و از همه مهمتر اینکه ازدواج یک تغییر اساسی در زندگی شما بوجود می آورد و تغییرات همیشه با استرس ها همراه هستند. پس باید قبل از ازدواج نگرش واقع بینانه داشته باشیم و خود را برای مشکلات آماده کنیم تا تحمل آن برای ما  بعد از ازدواج آسانتر شود.

مسائل رفتاری و شخصیتی حل و فصل نشده  
 

وجود ویژگیهای شخصیتی نامناسب یکی از مهمترین اصولی است که هر فرد باید در هنگام ازدواج به آن توجه کافی داشته باشد بنابراین خوب بیا ندیشد با کسی که نمی تواند به او اطمینان کند یا از او لذت ببرد، چگونه می تواند عمری زندگی کند.

قبل از ازدواج به دلیل شدید بودن احساسات وعواطف ایجاد تغییرات تا حدودی قابل قبول است اما بعد از ازدواج امکان تغییر بسیار مشکل می باشد. اگر خواستگار دختر به مواد مخدر گرایش دارد و یا دارای دوستان ناباب می باشد باید دوران نامزدی را طولانی کند تا این صفت را از بین ببرد در غیر اینصورت بعد از ازدواج باید منتظر مشکلات باشد چون بعد از ازدواج شدت عواطف و احساسات فرو کش می کند و زوجین به خوبی از یکدیگر حرف شنوی ندارند همچنین مشکلات زندگی بیشتر می شود و استرس حاصل از آنها باعث تشدید این رفتار می شوند.

لذا توصیه آخر این است که تا زمانی که مشکلات شخصیتی فرد حل نشده نباید اقدام به ازدواج کرد زیرا زندگی زناشویی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد