آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

شیوه های صحیح مطاله کردن ..شیوه های صحیح مطاله کردن چگونه می باشد؟

در مورد مورد موطاله کردن روشهای مختلفی یشنهاد شده است، ولی به نظر می رسد که شیوه مطاله بستگی به هدف مطالعه داشته باشد. گاهی هدف خواننده این است که با کلیات مطلب آشناشود، گاهی هدف خواننده این است که بر مطالب خوانده شده نگاهی بیندازد تا یادآوری شود و گاهی نیز هدف خواننده این است که مطالبی بیاموزد تا بتواند به سوال های مربوطه یاسخ گوید یا تمرین های مربوط به آن را انجام دهد یس در یک تقیم بندی کلی سه هدف کلی، برای مطاله میتوان تعیین نمود:

1.آشنایی با مطالب؛

2.یادآوری مطالب؛

3.درک عمیق مطالب؛

حال به توضیح روشها و کاربرد هر کدام از این اهداف می ﭙردازیم:

١.مطالعه با هدف آشنایی با مطالب:این نوع مطالعه اغلب ﭙیش از تدریس معلم،صورت میگیرد. در واقع این نوع مطالعه همان ﭙیش خوانی است.کاربرد دیگرآن هنگامی است که برای اولین بار میخواهیدکتابی را بخوانید. طبیعی است که در اولین قدم باید ﭙیش خوانی کنید تا با مطالب مربوط آشنا شوید. طریقه انجام این مطالعه بدین صورت است: ابتدا به عناوین کتاب نگاه کنید؛در مورد هر عوان کمی فکر کنیدکه مثلا نویسنده در این مورد چه میخواهد بگوید و سپس به صورت تند وسریع شروع به خواندن مطلب کنید به عنوان بعدی که رسیدید، کمی در مورد آن فکر کنید. دوباره خواندن سریع(چشم خوانی)را ادامه دهید تا مطالب تمام شود، اگر وقت کافی داشتید مروری کلی بر همه عنوان ها داشته باشید تا یک جمع بندی کلی از مطالب در ذهن شما انجام شود.

2.مطالعه با هدف یاد آوری مطالب: این مطالعه درست بلافاصله بعد از اینکه معلم درسی را ارئه نمود و با وقتی از سخنرانی فردی یاداشت برداری می کنید، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین وقتی برای امتحانات آماده می شوید، به عنوان دور آخر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطالعه، ابتدا مطالب کتاب یا جزوه ای را که نوشته اید،به سرعت بخوانید و با توجه به آنچه که در کلاس آموخته اید، مثالها و یا مطالب دیگری را که باعث روشن شدن مطالب میشود و در کتاب یا جزوه اظافه کنید.

3.مطالعه با هدف درک عمیق مطالب: این مطالعه معمولا مطالعه دور دوم نامیده میشود و وقتی مورد استفاده قرار میگیرد که بخواهید به کلاسی بروید که موضوع هفته ی گذشته اش این مطالب بوده و ممکن است در کلاس از این مطالب سوال شود و در دور دوم بهتر است از این مطاله استفاده کنید. همچنین وقتی کتابی را یک بارخوانده اید و تصمیم گرفته اید بسیاری از مطالب آن را به خاطر بسپارید. لازم است فعالیت های مختلفی انجام شود؛ از جمله خوندن یا سازمان دادن،مجسم کردن، استنباط کردن،خلاصه کردن، بسط دادن،علامت گذاری و حاشیه نویسی. به این منظور مراحل زیر راانجام دهید:

1.اگر قبلا مطالب را پیش خوانی نگرده اید،یک دور باید مطالب هر فصل را پیش خوانی کنید.

2.بعد از اینکه پیش خوانی تمام شد، هر تیتر یا عنوان را به شکل سوال درآورید، یعنی سوالی طراحی کنید. در ابتدا سعی کنید خودتان به سوالی که طرح کرده اید پاسخ دهید و مصر باشید که چه درست و چه غلط از فکر خودتان استفاده کنید. این کار باعث می شودکه اطاعات جدید، به اطلاعات قبلی شما پیوند بخورد و ماندگاری بیشتری پیدا کند.

4.اکنون به عنوان یا تیتر بعدی بروید و آن را هم با همین روش بخوانید وتا آخر فصل به همین ترتیب عمل کنید.

5. حالا به اول فصل برگردید وبه عناوین نگاه کنید و شروع به از برگویی مطالب کنید، سوالها یا مطالبی را که در حاشیه نوشته اید نیز مورد توجه قرار دهید ، ولی سعی کنید حتما از خودتان تیتر را سوال کنید و مطالب را از بر بگویید.

6.اکنون به مطالب فصل سازمان دهید و همه مطالب را در حد یک پاراگراف در پایان فصل بنویسد. اگر این خلاصه سازمان یافته باشد، بسیار بهتر است .

7.به عنوان آخرین گام، به سوال ها و تمرینهای مربوط به فصل پاسخ بگویید. اگر در پاسخ دادن موفق نیستید، با معلمتان مشورت کنید تادر این مورد کتابهای اضافه به شما معرفی کند.

2.وقتی کتابهای جدیدی به دستمان میرسد، مطاله آن ها را چگونه شروع کنیم؟

یکی از مراحل مهم در مطالعه،مرحله شروع است، زیرا در این مرحله است که مطالعه کنننده اهدافی را در ذهن خود ترسیم میکند و با مد نظر قرار دادن آنها ، انگیزه خود را برای مطالعه بالا می برد. بکی از روشهای مناسب و موپر در یادگیری، روش یادگیری کل به جز است.در این روش ابتدا کل آنچه که موضوع یادگیری فرد است، در ذهن او ترسیم میشود و سپس اجزای مختلف آن، مطالعه وبرسی میگردد. معمولا یادگیری با این روش موجب ثبات بیشتری در مغز شده،موفقییت فرد را نیز در یاد آوری آنها افزایش می دهد.بنابراین، وقتی شما می خواهید کتاب جدیدی را مطالعه کنید، که از همین روش (یادگیری کل به جز استفاده کنید، که در ابتدا به کل کتاب ،عنوان، نویسنده، رووس مطالب، جدولها،عنوان اصلی و فرعی ،تصویرها، نمودارها، زیرنویسهتو ... نگاهی بیندازید.در واقع شما با این کار راه یادگیری مطالبی مطالبی را که می خواهید بیاموزید،در واقع شما با این کار راه یادگیری مطالبی مطالبی را که می خواهید بیاموزید، برای خودتان هموار کرده اید و ارزش خواندن دقیق مطالب در موقع مطالعه برایتان مشخص شده است و در این حال، با مشاهده کل مطالعه کتاب، سوالاتی برایتان مطرح میشودکه سعی دارید در موقع مطالعه جزئیات کتاب، پاسخ آن سوالات را دریافت نمایید پس در مجمع این مزایا درک وفهم بیشتر وبهتر می شود،در کمترین زمان ،بیشترین مطالب را خواهید آموخت.

3.حافظه انسان چگونه کار میکند؟

در ساده ترین عبارت میتوان گفت که ما دو نوع حافظه داریم: حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت . اطلاعات که ما از محیط کسب میکنیم،ابتدا وارد حافظه کوتاه مدت میشود و سپس به حافظه بلند مدت منتقل میگردد. برای مثال، وقتی شما میخواهید موضوع خواصی رااز کتابی مطالعه کنید،ابتدا به فهرصت این کتاب مراجعه میکنید،و شماره صفحه را که به موضوع مربوط می شود، پیدا می کنید. بدیهی است همان لحظه شماره صفحه در نظرتان هست و در نتیجه آن را به راحتی پیدا می کنید، ولی وقتی شروع به مطالعه، اگراز شما بپرسند شماره صفحه ای که مطالعه می کنید چند است، ممکن است یادتان رفته باشد. در ایجا باید گفت که شماره صفحه وارد حافظه کوتاه مدت شده، ولی به حافظه بلند مدت نرسیده است. همان طور که از اسم حافظه کوتاه پیداست،اطلاعاتی که وارد این حافظه می شود عمر چندانی نداردو زود فراموش می شود، اطلاعاتی که در حافظه بلند مدت قرار دارد، بسیار بادوام است. پس میتوان برای حافظه شکل زیر را رسم نمود:

 

   اطلاعات

                                           حافظه کوتاه مدت                                       حافظه بلند مدت

 

4.مطالبی را که می خوانم، زود فراموش میکنم! آیا برای تقویت حافظه راهی وجود دارد؟

با توجه به ساختار حافظه ,یعنی دو نوع  حافظه ی کوتاه مدت وبلند مدت ,اولین نکته برای فراموش نکردن مطالب این است که سعی کنیم اطلاعات را از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت منتقل کنیم .اگر در موقع مطالعه به این نکته توجه نکنیم ,ممکن است بسیاری از مطالبی را که می خوانیم از دست بدهیم.اکنون سوال این است که چگونه مطالب را از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت منتقل کنییم؟یکی از مهمترین کار هایی که می توان انجام داد,تکرار مطالب است,ولی نه تکرار منفعل ,بلکه تکرار فعال.تکرار فعال بدین معناست که از خود بپرسیم  و بعد سعی کنیم جواب دهیم و اگر نتوانستیم جواب دهیم,به کتاب یا جزوه مراجعه کنیم.تکرار منظم وفعال از اصول مطالعه است. تکرار منظم یعنی در فواصل مشخص مطالب را تکرار کنیم. بهتر است همان روز که درس را می خوانیم , مطالب را در پایان شب و آخر هفته و آخر ماه تکرار کنیم . حتی اگر بتوانیم فاصله ی تکرار را کمتر کنیم ,بهتر است. علاوه بر تکرار منظم و فعال ,روش بعد برای تقویت حافظه و یا در واقع انتقال اطلاعات از حافظه ی کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت,استفاده ازروش معنا دار کردن اطلاعات برای خود است.در این روش شما به اطلاعات معنایی می دهید که فقط مخصوص خودتان است. مثلا وقتی می خواهید این موضوع را به خاطر بسپارید که روش صحیح مطالعه شامل این مراحل است :

"پیش خوانی ,سوال کردن ,خواندن ,تفکر,از برگویی و مرور" ,می توانید با توجه به حروف اول این شش کلمه ,کلمه ای بسازید(پس ختام) که یادآوری این کلمات را آسانتر می کند.

علاوه بر توجه به انتقال اطلاعات از حافظه ی گوتاه مدت به حافظه ی بلندمدت, به اصول فراموشی و یاد آوری نیز باید توجه داشت. یکی از دلایل عمده ی فراموشی ,پیدا نکردن اطلاعات در حافظه ی بلند مدت است."عبارت سر زبانم هست ولی نمی توانم بگویم" و یا این تجربه کهبسیاری از دانش آموزان مطلبی را فراموش کرده اند و بعد یادشان آمده,حاکی از ایناست که اطلاعات در حافظه هست,ولی به موقع نمی توان به آنها دسترسی پیدا کرد.در این مورد پیشنهاد می شود که به هنگام مطالعه ,اطلاعات در حافظه سازماندهی شوند.برای این کار وقتی در حال مطالعه ی یک فصل از کتاب هستید,پس از مطالعه خلاصه ای از مطالب تهیه کنید و کمی وقت صرف کنید تا مطالب را عنوان بندی نمایید. عناوین مهمتر و بزرگتر را در بالا و عناوین کوچکتر و زیرمجموعه ها را در پایین آن قرار دهید و این اطلاعات را به صورت منظم به هم ربط دهید.شما در واقع با این کارتان اطلاعات را ساز ماندهی کرده اید .همیشه سعی کنید پس از مطالعه یک فصل,برای آن نقشه یا طرحی بکشید که توصیف کننده ی آن فصل باشد.

وقتی فصل های بعد را می خوانید,این خلاصه ها و این نقشه ها را کنار هم بگذارید تا از تداخل مطالب جلوگیری شود و در نهایت ,طرحی ابتکاری برای کل کتاب تهیه کنید.

5.علل  فراموشی چیست؟

در مورد علل فراموشی باید ابتدا به پاسخ  این سوال مراجعه کنید که:"چگونه حافظه کارمی کند؟" تا با شیوه ی کار حافظه آشنا شوید. با توجه به نظریه های مختلفی که در مورد فراموشی وجود دارد,می توان گفت دلایل عمده ی فراموشی به شرح زیر است:

1.شکست در پیدا کردن مطالب: گاهی ذهن نمی تواند مطالب خواسته شده را از لابلای مطالب بیشماری که در حافظه وجود دارد,بیابد.در واقع اگر اطلاعاتی که به حافظه می دهیم به صورت منظم و با ساختار خاصی باشد,ذهن راحتتر می تواند به مطالب دسترسی پیدا کند.

2.تداخل مطالبی که قبلا خوانده اید در مطالبی که بعدا می خوانید:وقتی شما مطلبی را می خوانیداین مطلب را ممکناست به خوبی یاد بگیرید ولی اگر بعد از مطالعه ی این مطلب ,مطلب دیگری را بخوانید ممکن است مطالب قبل فراموش شودو یا اینکه وقتی مطلبی را می خوانید,این خواندنباعث شود مطالب بعدی را بخوبی نیاموزید.

 

3.احساسات نامطلوب:گاهی به سبب این که احساس بدی نسبت به چیزی داریم,یا از چیزی خوشمان نمی آید ,آن را فراموش می کنیم.

6.در رابطه با عواملی که باعث اثربخشی مطالعه می گردد,توضیح دهید.

به طور کلی چندین عامل باعث اثر بخشی بیشتردر مطالعه می گردد که ذیلا به برخی از آنها اشاره می شود:

1.داشتن تمرکز حواس:دانش آموزانی که از تمرکز حواس بالایی  برخوردارند,مطالعه را با سرعت بیشتری انجام می دهند,مطالب را بهتر درک می کنند ودر بازخوانی و یاد آوری مطالب نیز موفق هستند.

داشتن علاقه وانگیزه:داشتن علاقه و انگیزه باعث می شود که شخص با اشتیاق بیشتری مطالعه کند واز خستگی وکسالت بدور باشد و مطالب را به خوبی به ذهن بسپارد.

2.سازماندهی مطالب:اگر مطالب به طور سازمان یافته و منظموارد حافظه شود,به را حتی و با سرعت زیاد می توان آنها را به یاد آورد.

3.استفادهازمهارتهای تقویت حافظه:مهارت های تقویت حافظه بسیار زیادند.از جمله:برقراری ارتباط بین مطالب مختلفی که می آموزید,استفادهاز تجارب قبلی در تثبیت مطالب جدید,استفادهاز مشابهت ها,استفادهاز تضاد ها,تبدیل مطالب به رمز هایی خاص و....که ممکن است شما بسیاری از این مهارتها را حتی بدون آموزش به کار ببرید.

4.برنامه ریزی: برنامه ریزی سرعت و نظم مطالعه رابیشتر میکند و باعث میشود که فرد به کارهای دیگر خود بپردازد.

5.استفاده از یادگیری توضیعی به جای یادگیری فشورده: اگر بخواهیدهمه مطالب را یکجا فرا بگیرید،بسیار دشوار است، ولی اگر مطالب را به تدریج یادبگیرید، کارتان بسیار ساده تر است. پس اگر مطالب را به چند بخش تقسیم کنید وهر بخش را در یک زمانی بیاموزید، یادگیری شما بیشتر خواهد شد. برای مثال، اگر در دوران تحصیل همزمان با تدریسمعلم درسها را بخوانید، یادگیری شما بهتر است.

6.استراحت بموقع: اگر چه مطالعه کردن کا کردن خوب است، ولی فرصت استراحت باید به مغز داده شود.

7.مباحثه کردن با دوتستان در مورد مطالب درسی:مباحثه باعث تثیبت مطالب در ذهن میشود و در ضمن فرد متوجه مشکلات خود نیز می گردد.

8.سوال کردن و کنجکاوی در مورد مطالب: سوال، انگیزه فرد را برای مطالعه و یادگیری افزایش میدهد.

9.مطالعه کتابهای حاشیه ای و مربوط به درس: مطالعهکتابهای مربوط به درس حیطه یادگیری را افزایش میدهد و باعث عمیق تر شدن یادگیری میگردد.

7.زمان مناسب برای مطالعه چه موقع است؟آیا صبح ها بهتر است یا شبها؟

در مورد زمان مناسب برای مطالعه، تفاوتهای فردی وجود دارد. بعضی از افراد شبها بهتر می آموزند و برخی از افراد روزها و اغلب صبحها. در این مورد، نکته اول این است که شما با توجه به تجربه شخصی خودتان باید ببینید جزو کدام تیپ از افراد هستید.آیا آنهایی که صبحها بهتر می آموزند یا آنهایی که شب ها بهتر فرا میگیرند؟

نکته دوم این که در مطالعه باید دو اصل را نیز مراعات کنید:اولا خواب شبانه آسیب نبیند؛ثانیا: صبحا آنقدر خود را خسته نکنید که نتوانید در روزها از کلاسهای درس استفاده کنید!با توجه به این موضوع میتوان اصول کلی زیر را بیان کرد:

1.بهتر است خواب خود را در بین ساعت 11 شب تا 6 صبح قرار دهید. سعی کنید در طول روز هم حداکثر یک ساعت بخوابید.

2.بهتر است ساعت مطاله خود را بین 6 صبح تا 11 شب قرار دهید.

3.در موارد اضطراری، مانند زمانی که مجبورید کمی از خوابتان بزنید به شخصیت خودتان نگاه کنید که شبها بهتر می آموزد یا صبح های زود.

4.در موقعی که کلاس میروید، صبحها زیاد مطالعه نکنید تا ذهنتان خسته نشود و آمادگی کلاس رفتن را داشته باشید.

8. چه مکانی برای مطالعه مناسب است؟

مکان مناسب برای مطالعه مکانی است که در آن هم راحتی جسمی وجود داشته باشد و هم آرامش روانی. منظور از راحتی جسمی این است که در هنگام مطالعه به چشم فشار وارد نیاید طبیعتان نور کم، گرمای زیاد،سرمای زیادو... باعث ناراحتی جسمی میشود و از همه مهمتر، ویت قرار گرفتن بدن به هنگام مطالعه است. بسیاری از دانش آموزان سر، کمر، پاها و یا دستها را در وضعیتی قرار می دهند که پس از اندکی مطالعه بشدت خسته می شوند.طبیغی است که این امرباعث خستگی  زودهنگام جسم می شود. بنابراین، باید همواره مواظب باشیم تا اندامهایمان در حالی نباشد که خسته شود.نکته بعد، اینکه اگر بتوانیم خودمان را عادت دهیم که نشسته مطالعه کنیم،بهتر از این است که راه برویم و مطالعه کنی،زیرا تمرکز حواس موقع نشستن بیشتر است. در مورد آرامش روانی هنگام مطالعه نیز باید به این نکته توجه داشت که البته مطالعه در محیط شلوغ و پر سر و صدا، دشوارتر از محیط ساکت وآرام است،ولی نباید به دنبال محیط کاملا آرام باشیم،چون معمولا چنین محیط هایی پیدا نمی شود پیدا نمی شود. اگر خودمان را عادت دهیم که در محیط های شلوغ وپر سر وصدا مطالعه کنیم، مثلا در کلاس، در مدرسه و... بسیار بهتر است . در مجموع اصل اساسی این است که خود را مقید به مکان خاصی نکنیم، بلکه به تمرین مطالعه در همه فضا ها بپردازیم تا اگر زمانی مجبور شدیم در فضای خاصی مطالعه کنیم ،دچار مشکل نشویم . اما اینکه آیا مطالعه در منزل بهتر است یا کتابخانه، بدیهی است که هر چه بتوانیم مطالعه را به منزل بکشیم، بهتر است. در این مورد باز هم عادت مهم است. برخی دانش آموزان نسبت به محیط مطالعه بسیار حساس شده اند، مثلا با وجود صدای جزیی نیز قادر به مطالعه نیستند! این افراد باید با مطالعه کردن در جاهای شلوغ،خود را به مقداری شلوغی عادت دهند.

9.وضیت بدن هنگام مطالعه باید چگونه باشد؟

اصل کلی این است که وضعیت بدن به گونه ای باشدکه تا یک ساعت خسته نشود،یعنی وقتی عضلات بدن را از پیشانی تا نوک انگوشتان پا، به طور ذهنی مرور میکنید، احساس خستگی نکنید. برای این کار به هنگام مطالعه موارد زیر را رعایت کنید:

1.کمرتان کاملا تکیه داده باشد و به اصطلاح در قسمت پشت و کمر شما پر باشد.

2.پاها را تا اندازه ای بکشید که احساس راحتی کنید.

3.هیچ کدام از اندام ها را روی اندام دیگری نگذارید، مثلا سر را روی دستانتان نگذارید.

4.به وضعیت گردنتان توجه کنید خم نباشد

5.ابروهایتان را در هم نکشید.

6.دستانتان در وضعیتی نباشد که خواب برود و یا خسته شود.

خلاصه وقتی به کل بدن توجه می کنید، در وضعیت ناجوری که ایجاد خستگی زود رس کند، قرار نگرفته باشد.در ضمن به خاطر اینکه از خستگی زودرس جلوگیری کنید، می توانید حالت بدن خود را تغییر دهید؛ مثلا پاها را درازتر کنید،جمع کنید، روی صندلی بنشینید،روی زمین بنشینید و ... .

10.معمولا برای مطالعه به دنبال محلی ساکت و آرام هستم. خانه ما نیز به علت شلوغی این ویژگی را ندارد، کتاب خانه رفتن برایم مقدور نیست، در این شرایط چکار کنم؟

در واقع، هر قدر محیط مطالعه ساکت تر باشد، برای مطالعه بهتر است و معمولا دانش آموزان و همه کسانی که قصد مطالعه دارند، به دنبال محل هایی هستند که سر وصدای کمتری داشته باشد،اما مطمئنا  هیچ کس به دنبال ان نیست که محیطی پیدا کند که در ان سکوت مطلق حکمفرما باشد . باید گفت که سکوت نسبی است و ممکن است یک محیط ،نسبت به محیط دیگری سکوت وارامش بیشتری داشته باشد . بنابراین ، اگر به دنبال محلی بگردید که نسبت به محل دیگری سرو صدای کمتری داشته باشد ، خوب است ، اما اگر به دنبال محلی هستید که در انجا از سرو صدا هیچ خبری نباشد ،

مطمئنا ان محل را پیدا نخواهید کرد و از طرفی ، اگر شما همیشه به دنبال چنین مکانهایی باشید وبه طور مثال ،جایی را مانند کتابخانه یا محلی مشابه ان را پیدا کنید، رفتن مستمر به ان جا نیز در اینده این مشکل را برایتان ایجاد خواهد نمود که نسبت به ان مکانها شرطی خواهید شد ، به طوری که اگر در محل دیگری بخواهید مطالعه کنید و در ان محل کوچکترین سرو صدایی باشد ، قادر به مطالعه نخواهید بود و تمرکز حواستان را از دست خواهید داد. بنابراین ،بهتر است

که با تمرین ، تمرکز خود را افزایش دهید و اگر در مکانی قرار گرفتید که در ان سرو صدایی وجود دارد- که به طور نسبی امری طبیعی است- اولا به سر و صداها حساس نباشید و توجه و تمرکزتان روی مطالعه باشد و ثانیا می توانید در

همان مکان جای خود را تغییر دهید و در موقعیتی قرار بگیرید که سروصدا کمتر مزاحم شما باشد . هر چند ممکن است این کار برای مدتی برای شما سخت باشد ، اما ادامه این روش باعث افزایش توجه و تمرکز شما در مطالعه خواهد شد ،

به طوری که شما در محیط های دارای سروصدا نیز قادر به مطالعه خواهید بود وبراحتی حواستان پرت نخواهد شد.

11.مطالعه کردن در پارکها چطور است؟

برخی دانش اموزان محیط هایی مانند پارک را برای مطالعه مناسب می دانند و در زمانهای امتحان ،بسیاری از انها در پارکها مشغول مطالعه می شوند ،و حتی اگر در خانه شرایط خوبی برای مطالعه داشته باشند پارک را نسبت به خانه ترجیح می دهند اما باید گفت که در مقایسه با خانه پارکها برای مطالعه محیط مناسبی نیستند ، زیرا در این مکانها عوامل حواس پرتی مانند رفت و امد زیاد افراد ، بازی و سرو صدای بچه ها و مناظر مختلف و ... فراوان است و از طرفی ، معمولا ما نسبت به پارک در کودکی شرطی شده ایم ، زیرا انجا را جایی برای استراحت و بازی می دانیم و این زمینه فکری ما ، مانع تمرکز کافی برای مطالعه می شود . بنابراین ، اگر در منزل مشکل مهمی وجود ندارد ، بهتر است در منزل مطالعه کنید . و در غیر این صورت  اگر مجبور هستید که بنا به دلایلی در پارک مطالعه کنید در موقعیتی قرار بگیرید که عوامل حواس پرتی کمتر برای شما مشکل ایجاد نماید.  

نظرات 1 + ارسال نظر
م شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:01

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد