آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

کنترل افسردگی،چگونه کنترل افسردگی خود را در دست بگریم؟

مکتب زندگی.. محمد جانبلاغی 

حمله افسردگی پدیده شایعیه. حتی افراد بسیار شاد و سرحال هم گاهی دچار افسردگی میشن. اصولاً حالت ایستا و بدون تغییر هر چیز، حتی بهترین چیزها نیز زندگی رو ملال آور می کنه. اگر شبی در کار نباشه چطور می تونی از روشنایی روز لذت ببری؟ اگر غمی نباشه چگونه می تونی از شادی ها لذت ببری؟

پس امید و افسردگی هم مثل این چیزها به هم ارتباط دارن. افسردگی هنگامی به عنوان یک مشکل بروز می کنه که دوره آن طولانی شده و به نحوی جسم و روان ما رو دچار آسیب کنه. بر این اساس فراگیری نحوه کنترل موفقیت آمیز افسردگی اهمیت زیادی داره و من در اینجا می خوام به پنج دستورالعمل ساده برای کنترل افسردگی اشاره کنم.

 

1- کنترل افسردگی با فعالیت بدنی شدید

هرگاه احساس افسردگی کردی باید از نظر جسمی خودتو فعال نگه داری تا انرژی های اضافی ذهنت رو مصرف کنی. احساس افسردگی، یک انرژی منفی در ذهن آزاد می کنه که باعث تضعیف اشتیاق و امید نسبت به زندگی و کار میشه. افسردگی با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدنت، زمینه ابتلاء تو به بیماری ها رو فراهم می کنه. این انرژی منفی با فعالیت بدنی شدید به بهترین نحو مصرف میشه. بنابراین هر فعالیتی که دوست داری انجام بده فرقی نمی کنه.

 

  

2- کنترل افسردگی با گشت زدن بی هدف

یکی دیگه از راه های مصرف انرژی منفی و منحرف کردن ذهن، گشت زدن بی هدف به هر کجاست. سوار مترو یا اتوبوس شو و به یک طرف حرکت کن، در بازارها و مراکز خرید بگرد، در یک رستوران بشین و هر چی دوست داری بخور یا بنوش، تا وقتی کاملاً خسته نشدی به خانه برنگرد.

 

3- کنترل افسردگی با صحبت با یک دوست نزدیک

سعی کن هرچی تو دلته بیرون بریزی. به اشتراک گذاشتن مشکل با یک دوست نزدیک، از شدت نیروهای منفی کم می کنه. دوستان خوب، خصوصیات شما رو خوب می شناسن و می تونن ایده های خوبی برای مواجهه با افسردگی به روشی سالم در اختیارت قرار بدن.

 

4-کنترل افسردگی با بنویس حتی چرندیات!

یک تکه کاغذ بردار یا یک فایل روی کامپیوترت ایجاد و شروع به نوشتن احساساتت کن. هر چیزو واقعاً حس می کنی بنویس. زیاد در قید و بند معنی دار بودن نوشته هات نباش. آدم ممکنه حتی با نزدیک ترین دوستانش نتونه بعضی حرف ها رو مطرح کنه ولی با خودش که می تونه. پس هر چی در دل داری روی کاغذ یا توی کامپیوتر بریز و هیچوقت خسته یا عصبانی نشو. وقتی که تونستی احساسات سرکوب شده خودتو بیرون بریزی، به طور قابل ملاحظه ای احساس راحتی خواهی کرد.

 

5-کنترل افسردگی با شروع یک ایده جدید

هیچگاه تصور نکن که تمام امواج افسردگی، ناراحت کننده هستن. بعضی مواقع امواج افسردگی آغاز یک ایده یا نوآوری بزرگ و جالبه. ذهن تو سرگرم یافتن یا ابداع یک چیز جدیده، وقتی که این دوره طی شد، افسردگی آغاز میشه، در این هنگام ذهن تو دوباره شروع به تولید چیزهای جدیدی می کنه که امید و شوق تازه ای به دنبالشه. بنابراین مطمئن باش که پس از گذشتن موج افسردگی، چیزهای خیلی بهتری در انتظارته.

 

 

محمد جانبلاغی 

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد