آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

چگونه در لحظات تردید و دودلی خودمان را برای فرصت‌های نو آماده کنیم؟

در عصر بلاتکلیفی و بی ثباتی زندگی می‌کنیم، سقوط اقتصاد جهانی، تغییر سریع صنایع، بازارهای نوظهور، ناآرامی‌های سیاسی و شتاب بالای دگرگونی‌های عصر اطلاعات. در کل می‌توان گفت همهٔ چیزهایی که امروز دربارهٔ آن‌ها مطمئن هستیم فردا ممکن است کاملاً متفاوت باشند.


دوره، دورهٔ انعطاف ناپذیری و خشکی نیست. کاری که امروز در حال انجام آن هستی ممکن سال دیگر اصلاً به کار نیاید و برعکس ممکن است کاری که امروز تصورش را هم نمی‌کنی دو سال دیگر جزء مشاغل پر طرفدار باشد. با وجود بازارهای بی ثبات و ناپایدار و کارخانه‌هایی که در سراشیبی سقوط هستند نشانه های اندکی برای پیش بینی شرایط آینده در دست است. حتی شرکت‌های بزرگ و قدرتمند نیم نگاهی به کاهش هزینه‌ها و تعدیل نیروهایشان دارند تا بتوانند خودشان را برای آن چه پیش خواهد آمد آماده کنند.

  شرایط استرس زایی شده است که برنامه ریزی بلند مدت را هرچه بیشتر و بیشتر سخت می‌کند. نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم ماه آینده شغلی داریم یا نه! نمی‌توانیم بگوییم آیا می‌توانیم وامی برای گسترش و پیشبرد کارمان بگیریم! آیا مشتریانمان می‌توانند باز هم از ما خرید کنند؟

از آن جا که نمی‌دانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد باید چشمانمان را باز نگه داریم و مترصد استفاده از فرصت‌های نوین پیش رویمان باشیم و همچنین به ایجاد فرصت بپردازیم و این به معنای تمرکز بر خود و تلاش مضاعف برای پیشرفت و گسترش فعالیت‌هاست. در ادامه چند پیشنهاد برای تسهیل این امر در اختیارتان گذاشته می‌شود:

۱- تهیهٔ فهرستی حرفه ای شناخت خود..

لیستی از صلاحیت‌ها و کارایی ها و فایده های هر یک تهیه کن. به عنوان مثال اگر یکی از مهارت‌هایت این است که نویسندهٔ خوبی هستی یکی از فوایدش این است که می‌توانی با سوءتفاهم کمتری ارتباط برقرار کنی که از دو جنبه می‌توان آن را بررسی کرد: ۱ – این لیست کمک می‌کند بتوانی خودت را به کارفرمایان احتمالی، شرکا و یا سرمایه گذاران معرفی کنی ۲- یاد بگیری چطور بتوانی به بهترین نحو از فرصت‌های کشف نشده‌ای اطرافت برای تغییر شرایطت استفاده کنی.

۲- تمرکز بر ایجاد و گسترش روابط

شبکه سازی همیشه در هر رشته و با هر هدفی اهمیت دارد. زمان آن رسیده است که علاوه بر گسترش روابطت آن را عمیق‌تر کنی. با افرادی که دور و برت هستند مکالماتی ترتیب بده. بخشی از دانش تخصصی خود را با آن‌ها در میان بگذار، یا از آن‌ها دربارهٔ تخصصشان بپرس. بگذار اطرافیان تو را بشناسند و تو هم با آن‌ها بیشتر آشنا شوی.

۳- پیشرفت و ترقی

سعی کن با یادگیری مهارت‌های جدید و بهبود مهارت‌های پیشین برای خودت و دیگران مفیدتر باشی. ببین در چه زمینه‌هایی می‌توانی تخصص پیدا کنی و دانشت را قوی‌تر کنی. حتی اگر این مهارت‌ها در راستای شغل کنونی تو نیست می‌توانی با بسط آن‌ها انعطاف بیشتری در کارت پیدا می‌کنی و در نتیجه محدودیت‌های کمتری خواهی داشت و چشم اندازهای گسترده تری در مقابلت ایجاد خواهی کرد.


۴- پرسش

امروزه اطلاعات هر فرد سرمایهٔ او محسوب می‌شود و پرسش حتی وقتی به نظر سخت و دردناک می‌رسد بهترین راه برای افزایش آگاهی و اطلاعات ماست. پرسش قدرتمندترین وسیله در ایجاد و گسترش روابط بین افراد است. افراد دوست دارند دربارهٔ خودشان صحبت کنند و طرح سؤال از آن‌ها این فرصت را در اختیارشان می‌گذارد.


۵- تهیهٔ توضیح آسانسوری

توضیح آسانسوری یک سخنرانی ۲-۳ دقیقه ای برای یک خریدار یا سرمایه گذار است که باید کل محصولات، پیشنهادات و یا پروژه ای که در ذهن داری را در بر می‌گیرد. این نام گذاری بر این اساس است که فرض کنید با شخصی در یک آسانسور هستی و باید در چند دقیقه قبل از آن که شخص به طبقهٔ مورد نظرش برسد همهٔ توضیحاتت را به او بدهی.

مثلاً برای بازاریابی یک محصول باید بتوانی در چند دقیقهٔ کوتاه توضیح بدهی چه کسی هستی، کارت چیست و ویژگی‌های برتر محصول و یا خدماتت چیست!! همین الآن توضیح آسانسوری خود را تهیه کرده و خودت را برای ارائهٔ آن آماده کن. باید بتوانی در چند لحظه خودت را به بهترین وجه به افراد معرفی کنی نه اینکه در زمان سرنوشت سازت به دنبال کلمه‌ها و جملات باشی و لاجرم فرصت را از دست بدهی.


۶- خلاقیت

وقتی تصویر خوشایندی از خودت در نظر داشته باشی می‌توانی زمان‌هایی که انتظارش را نداری مثمر ثمر واقع شوی. شرایط بد اقتصادی فرصتی مناسب برای نوآوری است. در این موقعیت‌ها نیازهای خاصی در اجتماع بروز می‌کند که باید رفع شود و این در حالی ست که بسیاری از نیازهای قبلی فروکش می‌کنند و شرکت‌ها ناگهان خودشان را در بن بست می‌بینند. این مشکلات را کشف کن و به دنبال راه حل‌های نو و بهینه برای آن‌ها باش.

هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان پیش بینی کند که چه مشکلاتی در آینده پیش خواهد آمد. اما حداقل آنست که می‌دانیم تغییراتی ایجاد خواهد شد. وقتی آماده باشیم می‌توانیم در بدترین حالت بقای خودمان را تضمین کنیم. آماده باش مهم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد