آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

چه عشقی برای چه آدم‌هایی خوب است؟


نتیجه تحقیقی که روی 500 زوج صورت گرفت بسیار هیجان انگیز و جالب بود. بیش از 70 درصد از زن و شوهرها اعلام کرده بودند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، دوباره همسر کنونی خود را انتخاب می کردند. این یعنی عشق.

 

اما تکلیف افرادی که هنوز عشق زندگی خود را پیدا نکرده اند، چیست؟ هلن فیشر، پروفسور و نویسنده کتاب «چرا او؟» بر اساس هورمون های مغز، برای عشق و تیپ های شخصیتی فرمول ویژه ای دارد. او پیرو تحقیقات عصب شناسی و علم ژنتیک، اعتقاد دارد اصولا مردم عاشق 4 نوع شخصیت می شوند – که هر کدام فعالیت های مغزی مختلف خود را دارند و شامل: کاشف، سازنده، مدیر و مذاکره کننده می شوند.  

 

در این مطلب می توانید متوجه شوید بهتر است کدام شخصیت با کدام شخصیت ازدواج کند تا طولانی مدت در کنار یکدیگر بمانند. در این مطلب به طور علمی یاد می گیرید در ملاقات های خود با افراد مختلف چگونه باید رفتار کنید.

 

تیپ شخصیتی عشق شما چیست؟

 

• نوع: کاشف

• خصوصیات: بسیار کنجکاو، خلاق، پر انرژی و خودانگیخته

 

• نوع: سازنده

• خصوصیات: آرام، اجتماعی، مردمی و بسیار موفق در حوزه مدیریت افراد، گروه ها و ساخت خانواده و اجتماع

 

• نوع: مدیر

• خصوصیات: تحلیل‌گر و منطقی، رک و راستگو، سختگیر و بسیار حواس جمع

 

• نوع: مذاکره کننده

•خصوصیات: خیال پرداز، همدل، درونگرا، دارای مهارت های عالی اجتماعی و سخن وری و دارای احساسات روشن و شفاف

 

در این مرحله به طور کلی متوجه تقسیم بندی افراد و خصوصیت های رفتاری آنها شده اید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های این افراد داشته باشید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

1. کاشف

این افراد بسیار هیجان دوست هستند و از خطر کردن و انجام کارهای عجیب و غریب بسیار لذت می برند. این تیپ بسیار هم کنجکاو هستند و دوست دارند از همه چیز سر در بیاورند. خلاقیت، انرژی زیاد و خودانگیخته بودن نیز از دیگر خصوصیات این افراد است. آنها همیشه دوست دارند کارهایی انجام دهند که دیگران کمتر انجام می دهند. علاقه مندی های بسیاری نیز از کوهنوری یا غار پیمایی گرفته تا تئاتر و مطالعه در زندگی دارند.

 

تحت تاثیر چه هستند: رفتار افراد کاشف اصولا تحت تاثیر هورمون دوپامین مغز است که نقش اساسی در لذت و هیجان افراد دارد. این هورمون هنگام تجربه چیزهای تازه ترشح می شود.

 

به چه عنوان خوب هستند: همراه شادی و تفریح

 

با چه افرادی سازگاری بیشتری دارند: افرادی که دقیقا همانند خودشان باشند.

 

اگر خودتان کاشف هستید: توصیه ما این است کمی آهسته قدم بردارید. از آنجا که شما بسیاری هوسی رفتار می کنید، ممکن است خیلی زود هم عاشق شوید. باز از آنجا که از اختلاف و درگیری متنفر هستید، ممکن است خیلی سریع از رابطه ای که به تخیلات شما لطمه می زنند، فرار کنید. اگر کسی را پیدا کردید که واقعا به او علاقه‌مند شده اید، سعی کنید دور بیرون رفتن با دیگران را خط بکشید و انرژی خود را روی طرف مقابل متمرکز کنید.

 

اگر عاشق تیپ کاشف شده اید: باید بسیار انعطاف پذیر باشید و بدانید از نظر عشقتان بی تحرکی و کسالت بار بودن جرم است و باید همیشه برای انواع هیجان ها آماده باشید.

 

اگر عاشق تیپ مدیر شده اید: اگر تمیز، مرتب، منطقی و بسیار دقیق باشید، عشقتان رفتار خوبی با شما خواهد داشت. خود را به باد انتقاد نگیرید که تیپ های مدیریتی از این اخلاق متنفر هستند. برای جذب بیشتر او نیز سعی کنید موضوع ها ادامه دار برای صحبت انتخاب کنید

عشق زندگی,انسان عاشق,عشق حقیقی

2. سازنده

این تیپ شخصیتی بسیار متداول و زیاد است. این افراد بسیار قابل احترام و با شخصیت هستند. بدون اینکه بترسند بسیار با احتیاط و حساب شده رفتار می کنند. آرام، اجتماعی و مردمی هستند و در مدیریت افراد و گروه ها و ساختن خانواده و ازدواج بسیار موفق هستند. این افراد بسیار به قوانین و برنامه ریزی مقید و بسیار هم نکته سنج و ریزبین هستند. همچنین قابل اعتماد هم هستند.

 

تحت تاثیر چه هستند: این افراد تحت تاثیر هورمون سروتونین هستند که حالت های روحی مختلف همچون پرخاشگری، عصبانیت و آرامش را در فرد کنترل می کند.

 

به چه عنوان خوب هستند: همدم و همسر

 

با چه افرادی سازگاری بیشتری دارند: افرادی که دقیقا همانند خودشان باشند.

 

اگر خودتان تیپ سازنده هستید: هیچ گاه با فردی که روحیات مشابه شما و تیپ شخصیتی سازنده ندارد، قرار نگذارید. سعی کنید کمی از خود تعریف کنید (زیرا سازنده ها بسیار فروتن هستند) و با اینکه به اجتماع بسیار علاقه دارید، سعی کنید با علاقه مندی های خود کمی تنها باشید. گرایش شما به حمایت از دیگران بسیار قابل تحسین است اما سعی کنید این رفتار حالت کنترلی به خود نگیرد.

 

اگر عاشق تیپ سازنده شده اید: توجه داشته باشید این افراد بسیار واقع گرا و ریزبین هستند. آنها بیشتر به سمت افرادی کشش دارند که آرام و منظم هستند. بنابراین، در قرار ملاقات های خود حتما این موارد را رعایت کنید. بر اساس تحقیقات نیز مشخص شده است این افراد همیشه به دنبال یافتن رابطه های طولانی مدت هستند.

 

3. مدیر

تیپ های شخصیتی «مدیر»، بسیار منطقی، تحلیل گر، راستگو، قاطع، مصمم و حواس جمع هستند. این افراد مناسب انجام کارهایی هستند که بر پایه ریاضی، مکانیک و موسیقی استوار هستند. این افراد بسیار بلندپرواز و اهل رقابت هستند و در مورد مسایل احساسی بسیار خوددار و محتاط هستند. این تیپ انسان ها آنهایی هستند که حاضرند برای نجات جان افراد وارد خانه در حال سوختن بشوند.

 

تحت تاثیر چه هستند: این افراد تحت تاثیر هورمون تستوستروئین (فقط مختص آقایان نیست، خانم ها نیز این هورمون را دارند) هستند.

 

به چه عنوان خوب هستند: همفکر

 

با چه افرادی سازگاری بیشتری دارند: مذاکره کننده ها

 

اگر خودتان تیپ مدیر هستید: با اینکه بسیار دوست دارید کنترل همه چیز در دست شما باشد و می خواهید با اراده و تصمیم شخصی وارد مسایل عاطفی بشوید اما صبور باشید و اجازه دهید عشق هم به روش طبیعی روی دهد، عشق واقعی خود را خواهید یافت. از آنجا که تیپ های مدیریتی تصور می کنند اگر احساس خود را بیان کنند نشانه ضعفشان است، باید بدانید که دیگران تصور می کنند شما بسیار سرد و بی روح هستید و هیچ چیز باعث خوشحالی شما نمی شود. بنابراین، سعی کنید احساسات خود را بیان کنید.

 

اگر عاشق تیپ مدیر شده اید: اگر تمیز، مرتب، منطقی و بسیار دقیق باشید، عشقتان رفتار خوبی با شما خواهد داشت. خود را به باد انتقاد نگیرید که تیپ های مدیریتی از این اخلاق متنفر هستند. برای جذب بیشتر او نیز سعی کنید موضوع ها ادامه دار برای صحبت انتخاب کنید.

 

4. مذاکره کننده

این افراد خیال پرداز، همدل، درونگرا، دارای مهارت های عالی اجتماعی و سخن وری و دارای احساسات روشن و شفاف هستند. مذاکره کننده ها چشم انداز وسیعی به زندگی دارند.

 

تحت تاثیر چه هستند: استروژن (در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد)

 

تا چه زمان می توان تحمل کرد: همدردی، همدلی

 

با چه افرادی سازگاری بیشتری دارند: مدیر

 

اگر خودتان مذاکره کننده هستید: مراقب تمایلات و گرایشات خود باشید تا با سیاست رفتار کنید زیرا بسیار بی دل جرات به نظر می رسید. سعی کنید قرارهای خود را به حرف محدود نکنید.

 

اگر عاشق تیپ مذاکره کننده شده اید: در نظر داشته باشید که تیپ های مذاکره کننده همیشه رک و ساده نیستند و باید به مسایل مطرح نشده نیز توجه کنید. سعی کنید با آنها رقابت نکنید و از صحبت کردن در مورد خود هراسی نداشته باشید: این افراد عاشق این هستند که در مورد افکار و احساسات شما بشنوند. از همه مهم تر، این تیپ شخصیت همیشه عاشق کسی می شود که باعث برانگیخته شدن تخیلات آنها بشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد