آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

 مهمترین عادات و علل ابتلا به بواسیر کدامند ؟

بواسیر داخلی,بیماری بواسیر

اضافه وزن می تواند بر مقعد فشار بیشتری را وارد کند و باعث بروز بواسیر شود

 

به اتساع رگ های وریدی در مجرای مقعد، «بواسیر» یا «هموروئید» می گویند. این رگ ها به کنترل مدفوع کمک می کنند. متاسفانه از هر چهار فرد بزرگسال، سه نفر در طول زندگی خود به این اختلال مبتلا می شود.

 

از علایم آن درد در ناحیه مقعد، تورم و گاهی نیز خونریزی است. بسیاری از مردم هر گونه درد در ناحیه مقعد را بواسیر تلقی می کنند که در برخی موارد می تواند هیچ ربطی به بواسیر نداشته باشد.

عاداتی وجود دارند که منجر به بروز این بیماری می شوند که در ادامه این نوشته برخی از آنها را با هم مرور می کنیم: 

 

 

وسایل سنگین بلند می کنید

بلند کردن اشیا سنگین و حرکت کردن با آنها می تواند باعث ایجاد فشار در راست روده شود به همین علت نیز می تواند سبب بروز نشانه های بواسیر شود.

اگرچه نمی توان از بلند کردن اشیا سنگین همیشه و همه جا پرهیز کرد اما می توان با روش صحیح تر این کار را انجام داد. بهتر است به جای وارد آوردن فشار روی کمر، وزن را روی زانوها تحمل کرد.

 

در باشگاه ورزشی بیش از اندازه از خود انتظار دارید

برخی از افراد وزنه های بسیار سنگینی را در باشگاه بلند می کنند که بیش از ظرفیت بدن آنهاست. بهتر است با توجه به توانایی و وزن خود به بلند کردن این وزنه ها مبادرت کنید.

 

زمان بیش از حد را در سرویس های بهداشتی می گذرانید

بسیاری از افراد عادت دارند که با موبایل خود وارد توالت می شوند و مدت طولانی را در آنجا سپری می کنند. زمانی که بیش از اندازه روی کاسه توالت می نشینید، این کار سبب تاثیر جاذبه زمین بر بدن و استرس بی مورد بر رگ های تان می شود.

بلافاصله بعد از اینکه شکم تان را تخلیه کردید سیفون را کشیده و از جای تان بلند شوید چرا که انجام دائم این کار می تواند سبب به وجود آمدن بواسیر شود.

 

بواسیر داخلی,بیماری بواسیر

بلند کردن اشیا سنگین می تواند سبب بروز نشانه های بواسیر شود

 

وضعیت رژیم غذایی تان مناسب نیست

اگر بیشتر خوراکی های شما را فست فودها تشکیل می دهند و بیشتر روز را با خوردن هله هوله ها سپری می کنید، به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنید. هر اندازه میزان فیبر مصرفی شما بیشتر باشد مدفوع روان تر و خروج آن از بدن آسان تر خواهد شد.

مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های فیبردار می تواند از نشانه های بواسیر و خونریزی های احتمالی حاصل از آن جلوگیری به عمل آورد.

 

نمی توانید به خوبی و به اندازه کافی شکم را تخیله کنید

اگر کمتر از دو بار در هفته مدفوع می کنید و دائم یبوست دارید و یا مدفوع شما بسیار سفت است در زمان خروج مدفوع به مقعدتان فشار فراوانی وارد می شود.

 

اگر خانم ها در روز 25 گرم فیبر و آقایان 38 گرم از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند، به مقدار کافی آب مصرف کنند و این کار را بخشی همیشگی از سبک زندگی خود قرار دهند، عمدتا می توانند نشانه های بواسیر را از بین ببرند.

 

شکم روش دارید

برخلاف تصور عموم که گمان می کنند تخلیه دائم شکم خوب است، انجام چند بار آن در روز بدین معناست که زمان طولانی را در سرویس بهداشتی سپری می کنید که می تواند سبب بروز نشانه های بواسیر شود.

بهتر است دلیل اصلی شکم روش خود را مورد بررسی قرار دهید و هر چه سریع تر در صدد برطرف کردن آن برآیید.

 

باردار هستید

اینکه موجود کوچکی در بدن شما رشد پیدا کند بسیار زیباست اما سختی های خاص خودش را نیز دارد. احتمال دارد در دوران بارداری یبوست را تجربه کنید که این امر می تواند به دلایلی چون تغییرات هورمونی در این دوران باشد.

 

مطالعات نشان داده که حدود 35 درصد از زنان باردار در طول دوران بارداری خود یبوست می گیرند. درمان سنتی همچون مصرف بیشتر فیبر در این دوران , نوشیدن آب به میزان کافی می تواند به مادران در انتظار نوزادان شان کمک کند تا از سفت شدن مدفوع جلوگیری به عمل آمده و به یبوست دچار نشوند.

 

فعالیت بدنی ندارید و ورزش هم نمی کنید

فعال بودن می تواند به وضعیت سلامت و حفظ وزن مناسب در افراد منجر شود. مطالعات انجام شده که نتیجه آن در مجله بین المللی «بیماری های روده بزرگ» چاپ شد، نشان داد که در میان افرادی که اضافه وزن دارند عمدتا یبوست، بیشتر دیده می شود.

 

در واقع وزن اضافه می تواند بر مقعد فشار بیشتری را وارد کند. شاید تا کنون از مضرات اضافه وزن بسیار شنیده باشید اما اکنون و با دانستن احتمال ابتلا به یبوست و به تبع آن بواسیر حتما در هفته 150 دقیقه تحرک توصیه شده بدنی را در فهرست کارهای خود خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد