آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

راهکارهای طب سنتی برای درمان کم خونی

,گیاهان دارویی برای درمان کم خونی

داروهای گیاهی برای درمان کم خونی

 

آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد باشد.

 

کم خونی چیست و چه افرادی بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند؟
آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی است که وظیفه حمل اکسیژن به بافت های بدن را به عهده دارد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد از مردم جهان از کم خونی رنج می برند که نیمی از این میزان به کمبود آهن در افراد مربوط می شود. معمولا خانم ها به دلیل خونریزی ماهانه، کودکان در سنین رشد و خانم های باردار بیشتر در معرض کم خونی قرار دارند.  

علائم کم‌خونی چیست؟
* خستگی زیاد
* کاهش تمرکز
* نفس‌نفس زدن
* رنگ و روی پریده
* موها و ناخن‌های ضعیف و شکننده
* ضعف بدنی در برابر بیماری‌ها

کم‌خونی از چه چیزی ناشی می‌شود؟
معمولاً کمبود آهن بیشتر به دلیل عدم دریافت آن از طریق مصرف مواد غذایی مناسب ناشی می‌شود. لازم است که نیازهای روزانه‌تان به این ماده‌ی معدنی را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از آن که به خوبی هم جذب بدن می‌شوند تامین کنید. با این حال توجه داشته باشید که کم‌خونی می‌تواند جزئی یا خیلی جدی باشد که تشخیص آن با پزشک است. در این صورت نیز لازم است به همراه مواد غذایی از مکمل هم استفاده کنید. کم‌خونی درجه‌ی «نهاییِ» کمبود آهن است. در این صورت شما باید بدنتان را تقویت کنید و مصرف مواد غذایی سرشار از آهنتان را بالا ببرید.

کم‌خونی‌های جزیی خطر کمتری دارند اما تبدیل به یک امر رایج شده‌اند. در این صورت احساس خستگی به جانتان می‌افتد و نمی‌توانید به درستی روی کار و درستان تمرکز کنید. اگر در این مرحله به فکر جبران آهن خود نباشید امکان دارد وضعیت بدتر شود و دچار کم‌خونی شدید شوید. 

,گیاهان دارویی برای درمان کم خونی  افسنتین، گیاهی است شفابخش که برای درمان کم خونی مفید است

 
 درمان کم خونی با طب سنتی
افسنتین: افسنتین، گیاهی است شفابخش که هم به طور وحشی می روید و هم آن را کشت می کنند و براحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید.  ۵ تا ۶۶ گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید و بعد بگذارید خنک شود.

آن را صاف کرده و با کمی عسل شیرین کرده و قبل از ناهار و شام یک فنجان از آن را میل کنید. این جوشانده برای درمان کم خونی و لاغری بسیار موثر است. انگور به علت داشتن آهن، منگنز و منیزیم برای درمان کم خونی بسیار موثر است؛ البته انگور شیرین با پوست نازک.

گزنه: برای رسیدن به نتیجه‌ی سریع و دلخواه، کم‌خونی‌تان را با گزنه درمان کنید. که هم طبیعی است و هم خیلی زود نتیجه را می‌بینید. می‌توانید به مدت چند هفته روزانه برگ تازه‌ی گزنه مصرف کنید. به این ترتیب که دمنوش گزنه درست کنید. برگ‌های تازه یا خشک گزنه را در آب جوش بریزید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. می‌توانید از پودر گزنه هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که کپسول‌های گزنه نیز در

چغندر قرمز : برای کم‌خونی ناشی از کمبود آهن بسیار مفید است. چغندر سرشار آهن همراه با فیبر، کلسیم، پتاسیم، سولفور و ویتامین است.  چغندر قرمز علاوه بر مغذی بودن، به تمیز شدن بدن نیز کمک می‌کند و اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می‏کند. به این منظور یک چغندر متوسط، سه عدد هویج، و نصف یک سیب زمینی شیرین را در آبمیوه‌گیری بریزید. و این آبمیوه را روزی یکبار بنوشید. همچنین می‌توانید چغندر قرمز را بصورت پخته یا در سالاد استفاده کنید. بهتر است چغندر را با پوست میل کنید تا مواد غذایی بیشتری به بدنتان برسد.


کنجد : کنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم‌خونی است. یک چهارم فنجان کنجد تقریبا ۳۰ درصد نیاز روزانه به آهن را برطرف می‌کند.

دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط روزی دوبار میل کنید. یا یک قاشق کنجد سیاه را به مدت دوساعت در آب گرم بخیسانید، سپس آن را آسیاب کرده و با شیر مخلوط کنید، مقداری عسل به آن بیافزایید و میل کنید. 

کم خونی،درمان کم خونی,راههای درمان کم خونیکنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم‌خونی است

  
تره: ۲۰ گرم از آب تره را با عسل مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن را میل کنید که درمان کامل و خوبی برای کم خونی است.


مویز : سرشار از آهن و ویتامین C و برای درمان کم خونی بسیار مفید است، ویتامین C توانایی بدن برای جذب آهن را افزایش می‌دهد و در نتیجه سلول‌های قرمز و هموگلوبین افزایش می‌یابند. به این منظور ۱۰ تا ۱۲ عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه مویزها را میل کنید. این درمان را به مدت چندهفته ادامه دهید

جو پوست کنده: ۲۰ گرم جو پوست کنده را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید و آب اول آن را دور ریخته و دوباره یک لیتر آب روی آن بریزید و یک ربع بجوشانید و صاف کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

شنبلیله : سرشار از آهن است که به حفظ آهن در بدن کمک می‌کند. برگ‌ و تخم شنبلیله برای  درمان کم‌خونی مفید است. به این منظور یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیه بپزید. مقداری نمک به آن بیافزایید و یک بار در روز و حداقل به مدت دو تا سه هفته میل کنید. همچنین می‌توانید برگ شنبلیله را در غذاهایتان ، به ویژه در سوپ و سالاداستفاده کنید.

خرما :  خرما سرشار آهن و ویتامین C است که برای جذب آهن در بدن لازم است. به این منظور دو عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه خرما و شیر را میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه میل کنید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بخورید.

 ,گیاهان دارویی برای درمان کم خونی

خرما سرشار آهن و ویتامین C است که برای جذب آهن در بدن لازم است

  
کلم: برگ های کلم سبز و قرمز خام را به صورت سالاد قبل از هر وعده غذایی میل کنید. برگ های کلم دارای کلسیم و گوگرد فراوان بوده و بسیار برای کم خونی مفید است.

ریواس: حدود ۵ گرم از ریشه خشک ریواس را به صورت پودر درآورید و داخل یک لیوان آب ولرم حل  کرده و با عسل شیرین کنید و خوب هم بزنید و هر روز قبل از غذا یک فنجان از آن را بنوشید.


اسفناج :  همانطور که می‌دانید اسفناج سرشار از آهن، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ است. که به ترمیم بدن و رفع کم خونی کمک می‌کند. نصف فنجان اسفناج حدود ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن به آهن و ۳۳ درصد نیاز به اسید فولیک را برطرف می‌کند. به این منظور می‌توانید دوبار در روز از سوپ اسفناج استفاده کنید. یا دو قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب اسفناج حل کنید و روزی یک بار میل نمایید. این درمان را به مدت یک ماه ادامه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد