آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

افسردگی چیست وچندکلمه از نویسنده

به نام خدا

افسردگی چیست؟

همه ما در طول زندگی در دوره های کوتاه و بلند احساس داشتن غم و اندوه را خصوصاً در هنگام از دست دادن همسر و یا نزدیکان، هنگام کار و یا از دست دادن آن، تجربه کرده ایم و همه ما قادر به مقابله با این حوادث هستیم. اما زمانی که این اندوه، بیش از اندازه و پایدار و عمیق باشد ممکن است منجر به بیماری افسردگی گردد.

افسردگی‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ 2 هفته‌ در اغلب‌ روزها و اغلب‌ ساعات‌ روز، به‌ علاوه‌ علایم‌ همراه‌.

اگر شما افسرده‌اید، ممکن است سر درد، درد‌های مبهم یا حاد یا مشکلات گوارشی و  جنسی داشته باشید. افراد سالمندتر مبتلا به افسردگی ممکن است احساس سردرگمی  یا مشک علائم افسردگی

از جمله علائم بیماری افسردگی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

داشتن احساس غم واندوه،ناامیدی و گریه‌های مکرر.

از دست دادن علاقه یا خوشایند بودن چیزهایی که ازآن لذت می‌برید(شامل مسائل جنسی)

احساس گناه، درماندگی یا بی ارزشی

به مرگ فکر کردن یا خودکشی.

خواب بیش از حد، یا مشکل در به خواب رفتن.

از دست دادن اشتها و کاهش یا افزایش وزن به طور ناخواسته.

احساس خستگی زیاد در تمام مدت.

اشکال در تمرکز و تصمیم گیری.

داشتن دردهای مبهم یا حاد و بهتر نشدن آنها با درمان‌های معمول.

از دست‌ دادن‌ علاقه‌؛ بی‌حوصلگی‌ و دل‌زدگی‌؛ ناتوانی‌ از لذت‌ بردن‌ احساس‌ ناامیدی‌؛ بی‌حالی‌ و خستگی‌ بی‌خوابی‌؛ خواب‌ زیاد یا ناراحت‌ گوشه‌گیری‌ اجتماعی‌؛ احساس‌ بی‌ارزش‌ بودن‌ ومورد نیاز نبودن‌ بی‌اشتهایی‌ یا پرخوری‌؛ یبوست‌ از دست‌ دادن‌ میل‌ جنسی‌ مشکل‌ داشتن‌ در تصمیم‌گیری‌؛ مشکل‌ داشتن‌ در تمرکز یکباره‌ به‌ گریه‌ افتادن‌ بدون‌ توضیح‌ مشخص‌ احساس‌ گناه‌ شدید به‌ خاطر وقایع‌ بی‌اهمیت‌ یا خیالی‌ تحریک‌پذیری‌؛ بی‌قراری‌؛ افکار خودکشی‌ دردهای‌ مختلف‌، مثل‌ سردرد، درد قفسه‌ سینه‌ بدون‌ شواهدی‌ از بیماری‌ جسمی‌

احساس بی‌قراری، عصبانیت و دلخوری زود هنگام.

 امروزه علم شناخت فعل و انفعالات بیو شیمیایی مغز یا تغییرات شیمیایی در مسیرهای عصبی که اصطلاحاً نروترانسمیتر نامیده می‌شوند در ایجاد آثار بیماری افسردگی نشان داده است که این تغییرات شیمیایی خودرا بصورت علائمی‌همچون تغییر خلق، کاهش اشتهاء، تحریک پذیری، خستگی مفرط و بی علاقگی نمایان می‌سازد.البته دانشمندان علم ژنتیک یک ژن خاصی را مسئول این بیماری معرفی نمی‌کنند بلکه ترکیبی از ژنهای مختلف، شخص را مستعد به بیماری مذکور می‌نماید.

در واقع زمینه ژنیتیکی و همچنین مجموعه ای از رویدادهای پر از استرس و آسیب زای زندگی، همچون از دست دادن نزدیکان، همسر و یا ویژگیهای شخصیتی مانند بدبین بودن و تمایل به تنهایی می‌تواند فرد را به سمت ابتلاء به بیماری افسردگی هدایت نماید.

در هر لحظه از زمان حداقل 15 تا 20 درصد افراد بزرگسال جامعه ممکن است عوارض و نشانه های افسردگی شدید را از خود نشان بدهند و میلیونها نفر در هر لحظه در جهان تحت درمان افسردگی قرار گیرند.

خوشبختانه، امروزه به دلیل تحقیقات گسترده علمی‌و جدید درمان این بیماری بسیار راحتتر شده است .تشخیص زود هنگام افسردگی و داروهای جدیدتر، مثل داروهایی که مستقیماً تغییرات شیمیایی مغز را مورد هدف قرار می‌دهد می‌توانند عوارض و یا دوره های سخت بیماری را تحت کنترل در آورند.

انواع افسردگی:

همانند هر بیماری دیگری مثل انواع بیماریهای قلبی یا پوستی بیماری افسردگی نیز فرمهای مختلفی دارد. که با این تقسیم بندی تشخیص و درمان آن راحتتر است البته قابل ذکر است که همچنان تحقیقات علمی‌ادامه دارد و ممکن است فرمهای دیگری نیز در آینده ارائه گردد.

در حال حاضر سه دسته عمده افسردگی عبارتند از :

1.  افسردگی شدید(عمده)Major Depression      

2.  افسردگی پایدار ولی خفیفDysthmia             

3.  اختلال دو قطبی

البته بیماران ممکن است انواع متفاوت از علائم و نشانه‌ها را داشته‌باشند که با همپوشانی گروههای مختلف همراه باشد.

علت افسردگی چیست؟

 به نظر می‌رسد که افسردگی  علاوه بر دلایل ارثی، به تغییرات مواد شیمیایی در مغز مربوط باشد که ارتباط بین سلولهای عصبی را با یکدیگر دچار اشکال می‌کند.

افسردگی می‌تواند با دغدغه‌ها و رویدادهای زندگی شما ارتباط داشته باشد، از قبیل مرگ کسی که دوستش دارید، طلاق یا از دست دادن کار.

 خوردن برخی از داروها، زیاده روی در مصرف داروها یا ابتلا به بیماریهای دیگر هم می‌تواند علت افسردگی باشد.

"دچار شدن به افسردگی به دلیل ضعف شخصیت، تنبلی یا بی‌ارادگی نیست."

افسردگی چطور تشخیص داده می‌شود؟

اگر شما علائم فوق را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید، قطعا می‌توانید از او کمک بگیرید. از پزشک خود انتظار نداشته باشید که فقط با نگاه کردن به شما به افسردگی شما پی ببرد.

 هرچه سریعتر درمان شما پیگیری شود، زودتر از افسردگی بهبود خواهید یافت.

اولین بار که شما در مورد احساس خود با پزشک سخن می‌گویید، ممکن است او  از شما سوالاتی درباره نشانه‌های آن، سلامت شما، وسابقه مشکلات سلامت در خانواده‌تان بپرسد. همچنین پزشک ممکن است شما را مورد معاینه جسمی قرار دهد یا آزمایش‌های دیگری را برای شما درخواست کند.

 رفتار:


 کاهش علاقه جهت شرکت در فعالیت های قبلاً لذت بخش

 کاهش علاقه جهت حفظ بهداشت شخصی

 غفلت از مسئولیت ها

 کاهش توانایی مقابله

 آسیب به توانایی ارتباط با دیگران (از قبیل تحریک پذیری, طعنه زدن)

چه چیزی باعث افسردگی می شود؟


افسردگی توسط علل مختلف ایجاد می شود. بعضی از دوره های افسردگی ناشی از موقعیت های زندگی هستند. به عنوان مثال, مرگ شخص مورد علاقه, از دست دادن شغل و یا نا امیدی ناشی از شکست در ورود به دوره های فوق لیسانس همگی می توانند موجب افسردگی شوند. بهر حال وقتی افسردگی شخص نیست، افسردگی به دلیل فقدان درمان ممکن است بدتر گردد.

علاوه بر عوامل موقعیتی, فشارزاهای دیگر نیز می توانند موجب افسردگی شوند. عدم تعادل شیمیایی, عوامل شخصیتی, مصرف دارو و الکل, بیماری جسمانی و تغذیه ناکافی همگی می توانند موجب افسردگی شوند. با د نظر گرفتن اینکه عوامل بسیاری می توانند بر روی بهداشت روانی تأثیر بگذارند, نکته مهم بازنگری سبک زندگی فرد واعمال و رفتارهای بهداشتی اوست

خدایا دلم واست یه ذره شده دیشبم مثل هر شب با گریه خوابم برد خدایا کی تموم میشه این فاصله ها ؟

من این زندگیو دوس ندارم دیگه صبری برام باقی نمونه از این روزای تکراری خسته شدم می خام از این زندگی از این دنیا برم.

اتفاقای زندگی من همیشه منو خراب کرده منو له کرده دیگه نمی تونم...

ای کاش دنیای من ، برطبق خواسته های من بود اما حیف که این یه خیال خامه!

ای کاش زودتر این دنیا تموم می شد یا زندگی من ، آخه این طور زندگی کردنو اصلا دوست ندارم راضی ام بمیرم اما این جوری نباشم.

خدایا بهم کمک کن یا خواستمو براورده کن .

من ادم ناامیدی نیستم چون خدا همیشه دستمو گرفته چون هیچوقت تنهام نذاشته ولی من دیگه انگیزه ای واسه زنده بودنم ندارم !

منو ببخش ای خدا ...

خدایا من دیگه این کالبد گناهکارم رو نمیخوام من دیگه این روح زندونی رو نمیخوام فقط منو ببر پیش خودت به خودت قسم که نه بهشتت رو میخوام نه درختا و رود های قشنگش خدایا دیگه حتی ازت شادی و خوشبختی هم نمیخوام فقط منو ببر پیش خودت ! خدایا تو منو بهتر از خودم میشناسی پس واسه چی میخوای زنده بمونم خدایا تو همیشه بهم لطف کردی هیچ جایی دست رد به سینه ام نزدی ایندفعه هم بهم لطف کن خدایا نمیخوام زنده بمونم تا بیشتر ازت دور شم اگه تا حالا نفس میکشیدم واسه این بود که تو همه نفسم بودی میخواستم با هر نفسم به تو نزدیک تر بشم ولی خدا میبینی که چقدر ازت دور شده ام !

من تو زندگیم یه بنده گنهاهکار برات بودم اما تو همیشه منو دوست داشتی اما خدا دیگه نمی تونم نمی تونم منو ببخش فقط همین دارم بگم.

خدایا من تو زندگیم نخواستم به هیچ کس ظلمی بکنم تا حدی آدم خوبی بودم اما دیگه نمی تونم فقط میخام بیام پیشت فقط همین یه چیزو میخام فقط میخام بمیرم فقط بمیرم .

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:53 http://13641110.BLOGFA.com

9.629629550579987.99126397238به نام خدا
سلام دوست عزیز
دانلود رایگان جزوات و مقالات مهندسی رایگان
مطالب و پروژه های متنوع
مهندسی مکانیک)لینکم کن تا بلینکمت
www.13641110.BLOGFA.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد