آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

معجزه ای به نام طوفان فکری

معجزه ای به نام طوفان فکری

این روزها همه به دنبال یک معجزه می گردند؛ معجزه ای که بتواند زندگی شان را زیر و رو کند و آن ها را به آمال و آرزوهای شان برساند. شاید اگر چراغ جادو واقعا وجود داشت بسیاری خریدار آن بودند. غول چراغی که فرمانبرشان باشد و به آرزوهای کوچک و بزرگ شان پاسخ دهد. اما گویا در واقعیت کمتر کسی یافت می شود که بتواند به همه آن چیزهایی که در ته ذهنش وجود دارد دسترسی پیدا کند.

در دنیای جدید انسان ها بیشتر از گذشته می دوند ولی اکثرا از شرایط زندگی شان ناراضی هستند و با درآمدهای ناچیز حسرت خانه و ماشین گران قیمت و لباس های مارک دار و... را می کشند. اما در این دنیای پرازدحام که دستگاه عظیم تبلیغات سلیقه های مردم را می سازد عده ای هم هستند که توانسته اند به آرزوها و رویاهای شان جامه عمل بپوشانند. افرادی که با اتکاء به قوه خلاقیت ذهنی راه های سخت و صعب العبور را طی کرده و شرایط خوبی را برای خود به ارمغان آورده اند

+لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرماید.

شاید کارآفرینان از زمره افرادی باشند که این توانایی در آن ها وجود دارد که با امکانات موجود، ثروت و درآمد بالایی را برای خود ایجاد کنند. یک کارآفرین فردی است که خلاقانه در پی ایجاد تغییر در محیط است؛ تغییری که می تواند نتایج خارق العاده ای را به همراه داشته باشد. اما عده ای همیشه می پرسند که آیا خلاق بودن و ثروتمندشدن مختص عده ای خاص است؟ یا این که فقط سیرمایه داران بزرگ هستند که می توانند با کمک و ابتکاء به سرمایه های کلان خود ارزش افزوده و درآمد سرشاری برای خود به دست آورند؟ پاسخ منفی است.

تجربه نشان می دهد که چه بسیار افرادی که بدون دسترسی به ثروت بادآورده پدری توانسته اند صرفا با اتکا به خود و ذهن خلاق شان به موقعیت های برتری دست یابند. زندگی افرادی مثل بیل گیتس، استیو جابز، برادران خیامی، بهروز فروتن و... نشان می دهد که موفقیت در کار و زندگی صرفا متکی به داشتن سرمایه یا موقعیت اقتصادی تثبیت شده نیست. فقط کافی است که انسان ها بتوانند از توانایی های بالقوه وجودی شان باخبر شوند و با کمک هوش و درایت و استفاده از تجربیات دیگران به نتایج متفاوتی برسند.

انسان خلاق کسی است که از ذهنی جست و جوگر، آفریننده و پویا برخوردار است می تواند با شکستن مرزها و چارچوب های کلیشه ای موجود شرایط جدیدی را ایجاد کند چنین دیدگاهی بیشتر به یک داستان شبیه است. اما نباید از یاد برد که در همین دنیای پیچیده و درهم و برهم عده ای توانسته اند نردبان ترقی را طی کنند. به این داستان توجه کنید تا مفهوم هوشمندی و نوع نگاه متفاوت و خلاق را بهتر متوجه شوید.

یک ایرانی در آمریکا به بانکی مراجعه می کند و می گوید که برای مسافرت به اروپا نیاز به وامی به مبلغ پنج هزار دلار دارد. زمانی که مساله ضمانت وام مطرح می شود، او ماشین گرانقیمت خود را پیشنهاد می کند و پس از بازدید و تطبیق مدارک، بانک، ماشین او را به عنوان ضمانت می پذیرد. پس از 10 روز این هموطن خلاق به بانمک مراجعه و پس از عودت 5000 دلار اصل وام و 15 دلار سود، ماشین خود را تحویل می گیرد.

در این جا کارمند بانک از او می پرسد: «ما درمورد شما تحقیق کردیم شما مرد بسیار ثروتمندی هستید و قاعدتا نباید نیازی به وام 5000 دلاری داشته باشید.»

آن ایرانی این گونه پاسخ می دهد: «شما درست می گویید ولی بانک شما مطمئن ترین مکانی است که با حداقل هزینه (15 دلار) می توانم برای نگهداری ماشین خود طی سفر به اروپا پیدا کنم.»

این حکایت نشان می دهد که انسان های نوآور و خلاق می توانند در تصمیم گیری ها به گونه ای عمل کنند که شاید برای بسیاری قابل تصور هم نباشد. اما نباید از یاد برد که متخصصان بر این باورند که خلاقیت، آموختنی و مختص همه مردم روی کره مزین است. در حقیقت ما نمی توانیم انسانی را بیابیم که خلاق بالقوه نباشد. منتها برای خلاق بودن و فعل پذیری آن نیاز به یک سری پیش زمینه ها، آموزش ها، تمرین ها، بسترسازی ها و تغییر در مدل فکرکردن (از تفکر هم گرا به سوی تفکر واگرا) وجود دارد. گیلفورد نیز بر این باور است که خلاقیت در محیط مساعد مجال بروز می یابد.

لذا اگر چنین محیطی پدید آید می توان در زمان مساعد محصول تفکر و اندیشه های بدیع و نو را برداشت کرد. یکی از این روش ها که بسیار در انعطاف پذیری، روانی تفکر، ایده سازی، تصمیم گیری و نوآوری موثر است روش طوفان فکری (Brainstorming) است که می تواند توانایی و انگیزش مناسبی در افراد برای تغییر و رسیدن به موفقیت ایجاد کند.

لطفا مطلب بعدی سایت راه سبز زندگی با موضوع طوفان فکری چسیت؟ و مزیت های آن را بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد