آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

شش F مهم در کارآفرینی

وقتی که شما به عنوان یک کارآفرین شروع به کار می‌کنید، کمی که جلو می‌روید با چالش‌هایی رو به رو می‌شوید که حسابی کلافه‌تان می‌کنند و حسابی پریشان می‌شوید. این حالت طبیعی و عادیست و هر کارآفرینی در مرحله‌ای از کارش با آن مواجه می‌شود. گاهی اوضاع آنقدر دشوار است که اصلاً پشیمان می‌شوید و به خود لعنت می‌فرستید که اصلاً چرا دست به کارآفرینی زده‌اید! به خود می‌گویید که فقط یک آرزو دارم. می‌خواهم کارمند کسی باشم.
من نشستم و فکر کردم که من به عنوان یک کارآفرین چه چیزهایی را ارزش می‌دانم و چه چیزهایی در کار و زندگی شخصی برایم مهم هستند. پس از قدری تامل شش که پیدا کردم که همه آن‌ها با حرف f شروع می‌شوند. پس از این کلمه به این لغات توجه کردم و در کار و زندگیم آنها را لحاظ نمودم، توانستم ازدواج کنم، به فرزندان و همسرم عشق بورزم و در عین حال کسب و کاری موفق هم خلق کنم. امیدوارم این شش لغت به شما هم کمک کنند.
1- faith به معنای ایمان. من به خودم،‌ توانایی‌هایم و کارم ایمان داشته آنها را به تمامی باور دارم. علاوه بر این ایمان دارم که برای موفقیت حتی در لحظات دشوار و پیچیده هم ابزار مورد نیاز را در دست دارم. اگر به هدفتان، خودتان و کسب و کارتان ایمان نداشته باشید، چطور می‌خواهید موفق شوید؟
2- family به معنای خانواده، همسر و دو دخترم تمامی زندگی من هستند و شروع یک کسب و کار مستقل باعث شد که من بیشتر به آنها توجه کنم و در مرکز زندگیم قرار گیرند. من سخت کار می‌کنم ولی با وجود این سه نفر کار و تلاشم هدفمند شده است.


3- friends به معنای دوستان. هیچ کارآفرینی نمی‌تواند به تنهایی موفق شود. تمامی شرکت‌هایی که در لیست ثروتمندترین‌های مجله fortune قرار می‌گیرند، هیئت مدیره دارند و هرگز رئیس شرکت به تنهایی تصمیم نمیگیرد. یک کارآفرین دوستان زیادی دارد. وقتی هیچ کس نمی‌خواهد حرفتان را گوش کند یا کالا و ایده شما را ببیند، دوستان شما این کار را می‌کنند و علاوه بر این هنگامی که دچار مشکل شده‌اید و کار و کاسبیتان کساد شده، این دوستان بدون هیچ چشمداشت مالی، به شما مشاوره می‌دهند.
4- finances به معنای هزینه‌ها. بیایید روراست باشیم و به این مقوله جدی هم بپردازیم. بیشتر ما کارآفرینان چون می‌خواهیم بیشتر پول دربیاوریم، از وظیفه کارمند بودن استعفا می‌دهیم و کسب و کاری از خودمان راه می‌اندازیم. اما باید توجه کنیم که پول درآوردن کار راحتی نیست و موانع بسیاری سر راه وجود دارند. اگر به این لغت چهارم توجه داریم باید از خود بپرسیم : «امسال چقدر می‌خواهم پول در بیاورم؟» نمی‌توان هیچ پاسخی به این سوال داد بلکه باید پرسش دیگری پرسید : «چقدر می‌خواهم تلاش کنم و اصلاً چقدر کارم را دوست دارم؟»
5- focus به معنای تمرکز. خیلی قشنگ و خوشایند است که دیگران بگویند که فلانی یک کسب و کار از خودش دارد و آقا رئیس خودش است. اما تعیین هدف به تنهایی کافی نیست. مهم اینست که این اراده و خواسته به عمل درآید و موفقیت خلق کند. باید به کارتان بچسبید و با تمام توان کار کنید. حتی در مواقع سختی و دشواری که با تنش و چالش روبرو هستید هم تمامی قوایتان را بر این کار متمرکز نمایید.
6- freedom که معنای آزادی را می‌رساند. در اصل این بهترین و زیباترین هدیه‌ایست که کارآفرینانی به خالق آن می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که این f آخر در صورتی نوشته می‌شود که آن پنج f قبلی به درستی محقق شوند. بسیاری در جستجوی همین آزادی،‌ کارفرمایشان را ترک کرده به کارآفرینی روی می‌آورند اما نمی‌دانند که ارزش‌هایشان کدام‌ها هستند و همین‌طور گیج و بی‌هدف کار می‌کنند که مسلماً موفقیتی در پی نخواهد داشت. صد البته که این شش لغت تمامی ارزش‌های کارآفرینی نیستند اما اگر در وضعیت گیج‌کننده و دشواری قرار گرفتید، یادآوری این شش f به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که اولویت‌های توجه در این لحظات چه چیزهایی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد