آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

مستقیما به سمت قله بروید

برای حل مشکلات و رسیدن به اهداف، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از آنها سلسله قوانینی هستند که به حل مشکلات‌تان کمک می‌کنند. وقتی یک مشکل، خیلی بزرگ و پیچیده بوده و راه‌حل آن نامشخص است روشی به نام روش آزمون و خطا وجود دارد که به شما اجازه شروع راهی به سوی حل مشکل را می‌دهد حتی اگر شما نتوانید کل مسیر را در ذهن خود مجسم کنید.تصور کنید که هدفتان صعود به قله یک کوه است اما هیچ راهنمایی برای ادامه مسیر ندارید. یک نمونه از روش آزمون و خطا می‌تواند این باشد.
مستقیما به سمت قله بروید تا زمانی که با مانعی مواجه شوید که نتوانید از آن عبور کنید. هر گاه شما به چنین مانعی رسیدید به سمت دیگر دور بزنید تا وقتی که دوباره قادر به حرکت مستقیم به سمت قله باشید. این روش، عاقلانه‌ترین و قابل درک‌ترین روش ممکن نیست اما در بسیاری از موارد به خوبی قادر به رساندن شما به قله است.
روش آزمون و خطا، تضمین نمی‌کند که شما مناسب‌ترین راه حل را پیدا کنید یا حتی ممکن است نتواند به راه حل خاصی هم منجر شود. اما راه‌های مناسبی برای حل انواع مشکلات را به شما نشان می‌دهد که می‌تواند مفید باشد. نکته مثبت این روش‌آن است که بی‌تکلیفی ناشی از عدم تصمیم‌گیری را در شما شکسته وشما را به عمل وادار می‌کند. وقتی دست به عمل می‌زنید در واقع شروع به کنکاش در دنیای راه‌حل‌ها کرده‌اید که این کار موجب عمیق‌تر شدن درک شما درخصوص مشکل می‌شود وقتی علم لازم را راجع به مشکل پیدا کردید می‌توانید کم‌کم شانس خود را دریافتن راه حل مناسب، امتحان کنید. اگر تنها برای حل یک مشکل سعی کنید، در ابتدا چگونگی حل آن را نخواهید فهمید. در اغلب موارد با پیشروی در دل مشکل به راه حل مناسب دست می‌یابید. شاید این راه حلی باشد که در ابتدای حرکت حتی به فکرتان هم خطور نمی‌کرده است. اغلب شما تا زمانی که شروع به ایجاد یک چیز جدید کنید حتی دقیقا نمی‌دانید که در حال ایجاد چه هستید.
روش آزمون و خطا، کاربردهای عملی زیادی دارد و یکی از آنها افزایش بهره‌وری شخصی است. روش‌های بهره‌وری، قوانین اخلاقی‌ای هستند که به ما کمک می‌کنند که کارها را موثرتر انجام دهیم. برخی از این قوانین را در اینجا می‌خوانید. با آزمون‌ هر یک از این روش‌ها در زندگی خود، می‌توانید بهترین روش‌هایی که بیشترین نتیجه را در افزایش بهره‌وری شما دارد انتخاب کرده و همواره به کار ببندید.


1. یکی از موثرترین راه‌ها برای به سرانجام رساندن یک کار، حذف کارهای اضافی و زائد است. اگر لزومی به انجام یک کار نیست، آن را از فهرست کارهایی که باید انجام دهید، حذف کنید.
2. بدون تمرکز، سردرگمی و تسلیم شدن خیلی ساده است. برای هر روز خود اهدافی را مشخص کرده و تصمیم‌ بگیرید که چه کار می‌خواهید بکنید و سپس آن را انجام دهید.
3. برای غلبه به تاخیر در کارها، یاد بگیرید که ناخوشایندترین کار را، به جای به تاخیر انداختن آن تا آخر روز، در ابتدا و اول صبح انجام دهید. این موفقیت کوچک باعث می‌شود که بهره‌وریتان بالا رود.
4. زمان‌هایی را که بیشترین کارایی را در آن ساعات دارید مشخص کرده و طوری برنامه‌ریزی کنید که مهم‌ترین کارهایتان را در آن زمان‌ها انجام دهید و کارهای کم اهمیت‌تر را در ساعات دیگر به انجام برسانید.
5 . زمان‌های کافی را به کارهایی که باید تمرکز زیادی روی آنها داشته باشید اختصاص دهید به طوری که وسط آن کار مجبور به انجام عمل دیگری نباشید. زمان‌های کم بین کارهای مهم را به کارهایی که نیاز زیادی به تمرکز ندارند تخصیص دهید.
6. وقتی شما شروع به کاری می‌کنید، هدفی را که باید به آن برسید مشخص کنید. مثلا وقتی روی یک کتاب کار می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که تا وقتی که حداقل 1000 کلمه را ننوشته‌اید از جایتان بلند نشوید. برای خودتان هدفی مشخص کنید؛ مهم نیست که این هدف چیست.
7. به خودتان یک زمان ثابت، مثلا یکزمان 30 دقیقه‌ای، برای انجام یک کار خاص بدهید. فقط سعی کنید که در آن زمان آن کار را انجام دهید.
8 . کارهای مشابه مثل تما س‌های تلفنی، پیغام‌رسانی به عده‌ای خاص یا دعوت از افرادخاص را با هم در یک برنامه قرار دهید و با هم انجام دهید.
9. صبح زود از خواب بیدار شوید مثلا 5 صبح و مستقیما از مهم‌ترین کارتان آغاز کنید.اغلب می‌توانید قبل از ساعت 8 صبح بیشتر از مقداری که مردم در طول روز کار می‌کنند، کار انجام دهید.
10. لپ تاپی بدون این که به شبکه وصل باشد با خود همراه داشته باشید و آن را به جایی بدون مزاحم ببرید مثلا پارک، کتابخانه، کافی شاپ یا حیاط خلوت منزلتان و فعالیت‌هایتان را انجام دهید.
11. تعمدا سریع‌تر گام بردارید و سعی کنید سریع‌تر از قبل راه بروید، سریع‌تر صحبت کنید، سریع‌تر قدم بزنید، سریع‌تر تایپ کنید، سریع‌تر بخوانید و زودتر به خانه بروید.
12. محیط کاری خود را از اضطراب خالی کنید و آن را به محیطی آرام‌تر و مرتب‌تر تبدیل کنید.
13. لیست مکتوب و واضحی درخصوص قرار ملاقات‌هایتان به ترتیب، تهیه کنید. این عمل، کارایی شما را بالا می‌برد. شما می‌توانید در مورد تماس‌های تلفنی‌تان هم، چنین کاری را انجام دهید.
14. اصل پارتو()pareto ، قانون 80 به 20 است و عنوان می‌کند که 80 درصد ارزش یک عمل ناشی از 20 درصد تلاش و زحمت برای آن است. انرژی خود را روی آن 20 درصد بحرانی تمرکز دهید و نیرویتان را بیهوده روی 80 درصد بقیه هدر ندهید.
15. تاخیر در کارهایتان را با انجام بلافاصله عمل، بعد از تعیین هدف، از بین ببرید حتی اگر آن عمل کامل و دقیق برنامه‌ریزی نشده باشد. شما همیشه می‌توانید در طول مسیر، عملتان را با هدفتان تطبیق داده و آن را طوری که بهترین نتیجه را بگیرید تغییر دهید.
16. یک بار که اطلاعات کافی داشتید و نیاز به تصمیم‌گیری داشتید به خود مثلا 60 ثانیه زمان بدهید تا تصمیم بگیرید و به محض تصمیم گرفتن، عملی را برای شروع رسیدن به آن، انجام دهید.
17. یک مدت زمان خاصی را برای کامل کردن یک کار مشخص در نظر بگیرید و سعی کنید در مدت مذکور کارتان را به انجام برسانید.
18. تعهداتتان را به دیگران بگویید چرا که آنها به شما کمک می‌کنند که مجبور به انجام تعهداتتان شوید.
19. هر اتفاقی که افتاد شما سعی کنید سروقت حاضر باشید و زود برسید.
20. در فرصت‌های کوتاهی که برایتان پیش می آید، مثلا منتظر هستید یا در صف ایستاده‌اید، مطالعه کنید.
21. تصور کنید که به اهدافتان رسیده‌اید. خود را در حالی مجسم کنید که واقعا به هدفتان رسیده‌اید. این تصور را در ذهنتان به واقعیت تبدیل کنید. در این حالت خواهید دید که در واقعیت هم بزودی به هدفتان می‌رسید.
22. در مورد دستاوردهایتان مرتبا خود را تشویق کنید. مثلا یک فیلم ببینید یا وقتتان را به عنوان جایزه در پارک بگذارنید.
23. کارهای واقعا مهم را از کارهای فوری جدا کنید و زمان‌هایی را که به کار روی آنچه مهم است اما چندان فوری نیست اختصاص دهید مثل ورزش کردن، نوشتن یک کتاب یا یافتن یک رابطه دوستانه.
24. بعد از پایان روز کاریتان، اولین کاری را فردا باید انجام دهید مشخص کرده و وسایل مورد نیاز آن را آماده کنید و روز بعد بلافاصله آن را شروع کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد