آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

ازدواج اینترنتی




زهرا مصطفایی، مشاور خانواده مخالف سیاه‌نمایی ازدواج اینترنتی است و بر روشن‌سازی و آگاه کردن جوانان نسبت به مضرات این نوع ازدواج تاکید دارد. او می‌گوید: « زمانی اگر پسر و دختری از طریق تلفن با هم صحبت می‌کردند و آشنا می‌شدند و بعد ازدواج می‌کردند، بسیار قبیح تصور می‌شد، اما با افزایش آگاهی این مشکل کم شده است. حالا هم اینترنت یک ابزار ارتباطی است که هم فرصت دارد و هم تهدید. مهم این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.»
وی به جوانان توصیه می‌کند: « اگر با کسی چت می‌کنید، سعی کنید صادق باشید، اما برای ازدواج با فرد آن سوی مانیتور دل نبندید و اساس زندگی را بر این آشنایی اولیه قرار‌ندهید.»
این مشاور خانواده دوستی خانواده با جوان‌ترها را قدم اول برای کاهش آسیب اینترنت و آشنایی‌های آن می‌داند و اضافه می‌کند: با توجه به افزایش سن ازدواج و دشواری انتخاب همسر ایده‌آل، به نظر من ایرادی ندارد 2 نفر از طریق چت با هم آشنا شوند، به شرطی که در ملاقات‌های بعدی و آشنایی از طریق خانواده‌ها این آشنایی اولیه تکمیل شود.

فرصت یا تهدید ؟؟؟

به اینترنت اعتماد نکنیم ؟؟؟



امیرهوشنگ احمدی‌زاده تورزنی، روان‌شناس نیز چت‌روم را محل مناسبی برای همسریابی نمی‌داند و به فارس می‌گوید: زوجین باید 70 تا 80 درصد در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی شباهت داشته باشند و روابط بین جوانان از طریق چت حاصل احساسات هیجانی و وابستگی بدون آگاهی و حضور والدین است که می‌تواند مشکل‌ساز باشد.اما این که چقدر آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت منجر به شکست می‌شود، نکته‌ای است که مورد سوال خیلی از جوان‌ترهاست.

حسین صحرایی، مدرس حوزه و دانشگاه علت بروز برخی شکست‌ها در این گونه آشنایی‌ها را ناشی از نبود فرهنگسازی یا فضای فرهنگی مناسب می‌داند و می‌گوید: « من 3 قدم را برای فرهنگسازی مناسب پیشنهاد می‌کنم ؛ اول این که دانش آن را ترویج کنیم، وقتی دانش استفاده از اینترنت به مردم منتقل شود ، منجر به ایجاد بینش جدیدی خواهد شد، بنابراین قدم دوم تثبیت بینش در میان مردم است ، با این بینش مردم در قدم سوم قدر ارزش‌ها را بهتر می‌دانند و به پاسداری از ارزش‌ها می‌پردازند.» صحرایی با تاکید بر این سه قدم معتقد است که آشنایی‌های اینترنتی کاملا مجازی است و افراد آن‌طور که هستند ، خود را معرفی نمی‌کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه دلیل اصلی این بی‌اعتمادی را طبیعی می‌خواند و می‌گوید: « علت اصلی ورود ما از جامعه بسته به جامعه باز است که برای این ورود ما باید قواعد بازی را یاد بگیریم. در این راه ، آموزش و پرورش مسوول اصلی است ، همچنین حوزه‌های علمیه موظفند نسبت به آسیب‌های این ورود حساس باشند.»

به نظر می‌رسد، با توجه به پیچیده شدن روابط اجتماعی و ورود ابزارهای ارتباطی جدید ، آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت ‌و اکتفا به اطلا‌عات محدود رد و بدل شده نمی تواند زندگی پایدار ، امن و مطمئنی را پایه ریزی کند . شاهد بارز این وضعیت ، افزایش روند طلا‌ق در جامعه همراه با گرایش برخی افراد به سوی آشنایی با یکدیگر از طریق اینترنت و به عبارت دیگر ، ازدواج های اینترنتی است . این گونه ازدواج ها به دلیل مبتنی نبودن برپایه های فرهنگی و ارزشی جامعه و آشنا نبودن افراد با یکدیگر و ارزش های خانوادگی طرف مقابل به سرعت فرو می پاشد اما با وجود آن چنین افرادی کمتر حاضر می شوند هنگام بیان علت طلا‌ق خود به این موضوع اشاره کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد