آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

چگونه افراد زودرنج را بشناسیم؟

زودرنجی می‌تواند ریشه در خانواده و یا افرادی که با اشخاص زودرنج زندگی می‌کنند داشته و باعث ایجاد ضعف حساسیت در آنها شوند

فاطمه منفرد پویا روانشناس شخصیت گفت:دلیل زودرنجی سریع و بیش از حد در افراد می‌تواند ناشی از عدم عزت نفس باشد.
وی بیان کرد: عزت نفس یعنی احترامی که شخص به خود دارد، و در دنیای خود چقدر خود را قبول دارد. بعضی افراد بیش از حد خود را قبول دارند بدون اینکه توانایی‌های واقعی وجود داشته باشد اما در بعضی دیگر، زمانی که می‌خواهند خود را ارزیابی کنند کمتر از آن حدی که هستند ارزیابی می‌کنند و به تأیید طلبی و نگاه دیگران اهمیت زیادی قائل هستند، بنابراین هر عامل کوچک ممکن است دیگری را نرجاند اما این اشخاص را برنجاند در نتیجه اولین کاری که باید انجام دهند بالا بردن عزت نفس است همچنین توانایی‌هایی که دارند را مورد ارزیابی قرار داده و نشعت بیماری را ریشه‌یابی کنند.

وی گفت: یکی از عوامل به وجود آورنده زودرنجی می‌تواند نوع رفتار خانواده با فرد باشد و منجر به ایجاد این باور بنیادی در فرد می‌شوند که قابل احترام نیست از طرفی در ذات انسان چیزی وجود دارد که طالب احترام و پذیرش از سوی دیگران می‌شود در این حالت است که فرد روی این قضایا حساس‌تر شده و ممکن است یک صحبت کوچک، نگاهی که ممکن است از نظر شخص دیگر یا کلامی که از نظر دیگری بی‌معنا باشد این اشخاص را می‌رنجاند چرا که آنقدر مورد تحقیر و عدم احترام قرار گرفته‌اند که زودرنجی را در فرد ایجاد کرده‌اند.
وی اظهار داشت: اینگونه اشخاص باید قسمت‌هایی که ضعف دارند را مورد پوشش قرار داده و از بین ببرند و یا اگر در حد باور و نگرش هستند باورها را تغییر دهند.

وی در پایان توصیه کرد: بهتر است از متخصصین کمک گرفته و کتاب‌هایی که در این زمینه موجود است را افراد مورد مطالعه قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد