آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

موضوع هفته : تفاوت نگرش نسل امروز و دیروز (روابط اعضای خانواده با نوجوانان)

موضوع هفته : تفاوت نگرش نسل امروز و دیروز (روابط اعضای خانواده با نوجوانان) 

با سلام خدمت دوست داران مکتب زندگی ...

امیدورام ایام به کام همگی بوده باشه و سالی پر از شادکامی و نیک بختی برای شما عزیزان آرزومندم .
امیدوارم برای هر روز اهدافی رو برای خودتون انتخاب کرده باشین و سعی خودتونو برای به ثمر رسیدن به خرج دهید ،به امید تحقق اهداف و آرزوهای منطقی و خواستنی به شرطی که تک تک ماها بخواییم به به نتیجه برسیم و سعی خودمونو بکنیم .

دوستان مفید دونستم که بحث این هفته رو اختصاص بدیم به روابط نوجوانان با اعضای خانواده که از نسلی متفاوت با ماها هستن و میتونن در ما تاثیرات زیادی رو بذارن . امیدوارم این گفته ها بتونه رو بیشتر ماها تاثیر بذاره و مفید واقع بشه .

*** دوستان همونطوری که همه ی ما میدونیم ،نوجوان از خود کلمه ش پیداس که تازه میخواد به نو بودن ،جدید بودن ،تازه گی داشتن و...

 بیشتر موقعیت های زندگی دست پیدا کنه و میخواد به هر نحوی در اختیارش بگیره ،چه از راه های درست و چه نادرست . افرادی که دوران کودکی خود را یا به نحو درست و یا نادرست پشت سر گذاشته ان و وارد یه مرحله ی خیلی حساس تر و سرنوشت ساز تر شده اند که بلوغ نامیده میشه .

افراد خانواده که پخته تر هستن و شرایط و موقعیت دوران بلوغ رو طی کرده اند و وارد دوران های بعدی شده اند از همه ی لحاظ از نوجوان سرتر هستن و میتونن اعمال خودشونو با دلایلی که خودشون درست میدونن که از طریق تجربه و... بدست آورده ان. بهتره که اعضای خانواده به جای اینکه با این قشر تازه به دوران رسیده و نپخته و خام که اصلا تجربه ندارن به جای اینکه بنا به هر دلایلی سر اونا غر بزنن ، داد و بیداد کنن ، درگیری فیزیکی بشن ، تردشون کنن ، قبولشون نداشته باشن و... هایی که اعضای خانواده فرض میکنن که نوجوانان اینگونه هستن و نباید با اونها بود . اگه یه کمی فکر کنید میبینید که طرز فکرمون کاملا اشتبا بوده و هست . ما که داریم میگیم بی تجربه ، تازه به دوران رسیده و.... حالا که ماها به حساب دوران رسیده ایم ،تا حدودی تجربه داریم ، درک میکنیم ، میفهمیم و...

پس چرا سعی نمیکنیم که یه کمی از وقتمون رو به اونها هم اختصاص بدیم و اونها رو از این همه سوالهای بی جوابی که تو ذهنشون هست به نحو احسنت و درست و منطقی به اونها بگیم که دچار انتخاب اشتباه و برگزیدن راه نادرست و...های خیلی منفی ،بشیم . نوجوانی که ماها بعنوان بزرگسال این دوره از زندگی رو پشت سر گذاشته ایم و از این دوران آگاهی کامل داریم ،پس چرا نخوایم که این افراد رو درست و منطقی توجیه کنیم تا دست به اعمال نادرست و خیلی از نکات منفی دیگه نشیم؟

این دوران که ماهم میدونیم این گونه افراد فکر میکنن (البته فکر کردن نیست بلکه احساس میکنن که داره فکر میکنن ،ینی میشه گفت افکار کاذب دارن)که این کاری که انجام میدن درسته ولی ماها که بزرگ تریم میبینیم که هیچ درست نیست بلکه کاملا اشتباه میباشد ، به نظر شمایی که بزرگسالی آیا بهتر نیست به جای اینکه بی محل باشی ،راه درستو بهش بگی و بعد بذاری که خودش انتخاب کنه ؟آیا به نظرت اگه ما به جای اینکه با اون نوجوان برخورد فیزیکی یا کلامی (فحش) بشیم که این عمل باعث تحریک نوجوان به انجام دادن کارهایی خیلی نادرست و جبران ناپذیر بشه ،بهتر نیست که با دید اون به قضیه نگاه کنیم و با زبان اون حرف بزنیم و درست و منطقی توجیه ش کنیم؟ اعمال ما بزرگسالان میتونه در این افراد تاثیرات خیلی زیادی داشته باشه و میتونه حتی زندگی اونا رو دگرگون کنه با یه عملی که به نظر ما خیلی کوچیک و ریز هستش و اصلا مهم نیست ولی به نظر اون نوجوان خیلی مهم میباشد و میتونه زندگی اونو متحول کنه .

 ما که به حساب تحصیل کرده ایم بهتر نیست که خودمونو بیارم پایین درست مثه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)  و نکات کلیدی و سرنوشت ساز زندگی رو به زبان اون بگیم و زندگی اونو متحول کنیم . ماها که اعضای خانواده هستیم حتما و کاملا یه سری وظایفی و در قبال همدیگه داریم که بهتره این وظایف رو به نحو احسنت انجام بدیم .
همینطوری که همه میبینم نوجوانان هستن که در مسیر زندگی منحرف میشن پس چرا باید حتما اول بیمار بشیم بعد به فکر پیشگیری باشیم بعد مرحله ی آخر درمان ، نه اینگونه اعمال درست نیست ، بیمار شدن یا نشدن اینها به دستان خود ماها ست که اعضای خانواده هستیم و برخورد آن چنانی با این نوجوانان نداریم ؛ آیا فکر نمیکنین که اگه من بعنوان یکی از اعضای خانواده با این رابطه ای خوب و صمیمی برقرار کنم میشه و خواهد شد که از بیشتر خیلی از چیزای ناگوار پیشگیری بشه؟

وقتی که میبینم ایشون داره کار زشتی رو مرتکب میشه آیا فکر نمیکنی دلیل این کار تویی؟
الان میگی چرا من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب وقتی که داری میبینی مثلا خواهر یا برادر و... ی خانواده و فامیل ،که نوجوان هستش و با تو که بزرگتری رابطه ی آن چنان سالم و خوبی نداره ، تو دروان بلوغ هستش دیگه داریم میبینیم ، و مثلابا جنس مخالف دزدکی رابطه برقرار میکنه ،میتونه هزاران کار اشتباهی انجام بده ، چونکه به این دلیل مقصر تویی که خودت بااون (نوجوان) رابطه ای محبت امیز که پر از درک و فهم متقابل باشه رو نکردی ، پس در نتیجه میتونه دچار انحرافات خیلی زیاد و یا حتی جبران ناپذیری بشه .
پس بهتره که از همه ی این اتفاقای ناگوار جلوگیری بشه ، بااونا رابطه ای خیلی صمیمی ایجاد میکنم که اون به جای اینکه بره از اینو اون یاد بگیره که این یادگیری همیشه سازنده نیست میتونه و خواهد تونست که فلج کننده باشه و آینده ی شخص رو مختل کنه ، ما خودمون این شرایط رو مهیا کنیم که با آغوشی گرم به استقبال اون بریم و یه جو خیلی صمیمی ایجاد کنیم که به جای اینکه از تو بترسه ، بتونی تو مایه ی دلگرمی و آرامش و آسایش اون (نوجوان) باشی .
پس بهتره که اونها رو درک کنیم و بپذیریمشون که اگه اشتباهی از اون سر داد به جای اینکه سرزنششون کنیم ، باهاش همکاری و کمک کنیم که بتونه مشکل پیش اومده رو حل کنه .

امیدوارم که بتونیم افکارمون تغییر داده باشیم نسبت به نوجوانان . همه ی آمادهای روی زمین همه بدون استثنایی که اصلا وجود نداره  و هیچ وقت نخواهد داشت ، اشتباه و ریسک کرده تو ذاتشون هست ، پس اونها (نوجوانان) هم حق انتخاب دارن ولی چه بهتره که ما بتونیم تو انتخاب این حق ، کمک و جامی و پشتیبانشون باشیم .

امیدورام که بحث این هفته مون سازنده بوده باشه .

همون طوری که دوست داریم درک بشیم ، این حق رو هم به نوجوانان بدیم و اونها رو هم درک کنیم .

با تشکر (کمال مولودزاده)

نظرات 10 + ارسال نظر
محتشم جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 00:53 http://shanepesar.blogfa.com

سلام جالب بود و آموزنده
دوران کودکی برای خودش یه دنیای آزاد و پر از بازیه ،ولی انسان نمی تونه همیشه به بازی و خوش گذرانی بپردازه و بی خیال باشه. بزرگ شدن مسعولیت میاره و وقتی کودک بزرگ میشه پا به دوران پر مسعولیت بزرگا میزاره، یه گذره بین کودکی و بزرگسالی که بهش دوران بلوغ میگن ، از یه طرف بچگی دوست داشتنیه و کسی نمی خواد ازش بگذزه ، از یه طرف بزرگسالی اومده و باید بزرگ شد با بزرگ منشی رفتار کرد. در این بین عقل و احساس به مبارزه بر می خیزند و در درون غوغا بپا میکنند حس راحت طلب و بازیگوش انسان اینو رد میکنه و خرد و عقل به جنگ اون میاد کشمکش درونی، اضطراب و دلهره به درون چنگ میزنه، بدترین تجربه همون تجربه ی بلوغ است فکر نمیکنم اون حالت بلوغو کسی دوست داشته باشه.خوش به حال اون بچه ای که مشاور و حامی دلسوزی مثل پدر و مادرو داره که میتونن دستشو بگیرن و از اون مرحله به سلامت ردش کنن امیدوارم خانواده ها با بهره گیری از مطالب پر بارتون بتونن حاصل تلاش عمرشونو به سر انجام خیر برسونند
خیلی مفید بود ممنون

مرسی ممنون از اظهار نظر مفید و سازنده تون .
امیدواریم که این مطالب همم بتونه برای شما دوستان عزیز سازنده باشه .

فاطمه پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 http://mano-zendegi.blogfa.com

سلام خسته نباشین
امیدوارم هرچه زودترآقای جانبلاغی برگرده
من میخوام لینک وبلاگتون رو بزارم تو وبم لطفا راهنماییم کنیدمرسی.

مرسی تشکر .
آقای جانبلاغی بنا به مشکلات کاری فعلا نمیتونن با ما همکاری داشته باشن .
مکتب زندگی لیتک نمی کند اگه شما مطالب رو می پسندید ، شما میتوانید ما رو لینک نمائید .
با تشکر

میلاد سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:45 http://mi72iad.blogfa.com

سلام،رشته منم مشاوره هستش،خیلی از مطالبت استفاده می کنم،فقط درباره ی هر موضوع عکس هم بذار.

موفق و موید باشید .
باشه حتما سعی خواهیم کرد عکس هم بذاریم .
با تشکر که تشریف فرما شدین

nadia جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 22:25 http://www.djnadia.blogfa.com

خیلی نوشته های تاثیر گزاری بود منو هوشیار کرد ممنون که منو دعوت کردی

مرسی تشکر . موفق و موید باشید .

دریا جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:54 http://www.m-shokati.blogfa.com

سلام.........خیلی ممنونم از حضورتون...
مطالب اموزنده ای گذاشتین....فقط لطفا اگه میشه مطالبتون رو کوتاه بزارین چون ادم واقعا حوصلش سر میره.
با تشکر.

مرسی ممنون له تشریف فرما شدین .
مطالب طولانی ، ما که همه ی اینا رو میدونیم ، ابن مطالب چه کوته چه طولانی برای درک بهتر شما عزیزان می باشد تا بهتر بتونید مطلبو بفهمید .
با تشکر از حضورتون

آسمونی جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:17 http://baran5217.blogfa.com

دوست عزیزسلام .وبلاگ بسیارارزنده ای داری.موفق باشی.ازکشتی که فرستادی هم ممنون

مرسی تشکر که سر زدی . دفه بعد برات زیر دریایی میفرستم
بازم تشکر که سر زدی

عرفان جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:07

سلام
دیدن کردم خیلی زیبا بود
شما را لینک مکنم
موفق باشید

تشکر که سر زدین . مرسی از لینک . شما هم موفق و موید باشید .

سعید علائی پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 23:42 http://parvanegie.blogfa.com/

سلام کمال جان
از این که به وبلاگ من سرزددی ممنونم
وبت عالیه
موفق و موید باشی

مرسی . تشکر شما هم تشریف فرما شدین .

نقطه پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:49 http://echange.blogfa.com/

موضوع خیلی با اهمیت را بخاطر سپرده اید. واقعا باید فهمید و این کله شقی های مان را دیگر به جای بیاندازیم و به خود مان باید بشناسانیم که نسل امروز با نسل هم خود و هم تبار عمر مان خیلی متفاوت میباشد. متفاوت از هرنگاه و از هر شیوه ی.
دیگر نباید با کله شقی های مان به نسل های جوان و نوجوان عصر امروز بفهمانیم که باید هم فکر و هم اندیشه ما باشد. نه. چون با در نظر داشت تیوری های روانشناسی و نیازهای فکری و توسعه وی عصر امروز نیز این امر را به ما میفهماند که باید عصر امروز را از خود مان متفاوت تر بشناسیم و در غیر آن راه حل وجود ندارد و باید به تفاوت های بودن آنها با خودمان احترام قایل بشویم. اگر چند به ذوق و هم فهم ما نباشد.
دوست نویسنده گرامی؛ واقعا وبلاک فوق العاده خوب و علمی دارید. احسنت.

مرسی ممنون تشکر دوست عزیزم .
همه ی ما آدما حق انتخاب داریم ولی بهتره که ما این انتخابو با آگاهی به اونا بدیم و رابطه ای صمیمی ایجاد کنیم که نه فقط یه مثلا خواهر برادر باشیم بلکه بهتره که دوستای خیلی صمیمی و بعد خواهر برادر باشیم و اونها در کنار ما احساس آرامش نمایند و همه جوره بتونیم رو همدیگه حساب باز کنیم .
تشکر که نظر خودتونو ابراز نمودید دوست عزیزم .

محمد پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:50

وبلاگ زیبا و اموزنده ای داری دمت گرم

تشکر دوست عزیزم . امیدوارم سازنده بوده باشه . تشکر که نظر دادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد