آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

درس هایم را زود فراموش می کنم


س: دانش آموز سال دوم ریاضی در مدرسه نمونه هستم. احساس می کنم ضریب هوشی من خیلی پایین است. هم کلاسی هایم فورا بعد از تدریس سوالات مربوط به همان مبحث را حل می کنند ولی من با این که سرکلاس خوب به درس گوش می کنم ولی حتما باید تک تک سوالات را برایم توضیح دهند وگرنه خیلی زود فراموش می کنم.
درس هایم را زود فراموش می کنم
  پاسخ : دانش آموزان باید به این نکته توجه کنند که اگر در تحصیل شان موفق نیستند، لزوماً این مسئله نشانه ضریب هوشی پایین آن ها نیست. ضریب هوشی تعریف خاصی دارد و ممکن است فردی در یک درس خاص موفق نباشد ولی ضریب هوشی خوبی داشته باشد. مثلا ممکن است فردی در ریاضی به شدت ضعیف و در نقاشی بسیار قوی باشد و یا بالعکس که به هیچ کدام از این ۲ نفر نمی توان گفت که ضریب هوشی شما پایین است.

دلایل ضعف در درس خواندن
معمولا ضعف های تحصیلی پس زمینه دارند؛ مثلا ممکن است پایه درسی دانش آموزی قوی نباشد یا در خانه به اندازه کافی تمرین نکند و به همین دلیل در آن درس ضعیف باشد. به هر حال برای هر درسی به تمرین و مطالعه نیاز داریم. ممکن است دانش آموزی در کلاس خوب به درس گوش کند ولی تا زمانی که تمرین حل نکند یا آن درس را دقیق تر مطالعه و مرور نکند، موفق نشود. البته به نظر می رسد شما این موضوع را خیلی برای خودتان بزرگ کرده اید.
فراموش نکنید یادگیری هیچ ۲ دانش آموزی مثل هم نیست. تفاوت های فردی در یادگیری وجود دارد؛ مثلا ممکن است دانش آموزی با یک ساعت مطالعه و دوستش همان درس را با ۵ساعت مطالعه یاد بگیرد. دلیلش هم این است که هوش انسان ها در زمینه های مختلف، یکسان نیست. پس یک دانش آموز نمی تواند با ضعف در یک یا ۲ درس نتیجه کلی بگیرد که هوشش پایین است.

گام هایی برای یادگیری بهتر
بیشتر دانش آموزان به دلیل این که با نحوه صحیح مطالعه آشنا نیستند با مشکلات تحصیلی روبه رو می شوند.
اولین گام برای یادگیری بهتر، این است که قبل از رفتن به کلاس، نگاهی اجمالی به کتاب تان بیندازید و ببینید که معلم قرار است امروز چه مطالبی را تدریس کند. البته توجه کنید که لازم نیست خیلی دقیق بخوانید. یعنی اگر فقط مروری کوتاه به درس آینده داشته باشید کافی است.
دومین گام این است که درس ها را در سر کلاس با دقت گوش کنید و از هر جایی که برایتان ابهام دارد، از معلم سوال بپرسید.سومین گام این است که وقتی دانش آموز به خانه برمی گردد، درسی را که در همان روز به وی داده شده است بخواند و سعی کند تمرینات آن را هم همان روز جواب دهد.
یکی از نکته هایی که باعث می شود تمرکز دانش آموزان در هنگام مطالعه بیشتر شود، خلاصه نویسی است. یادداشت برداری یعنی خیلی خلاصه نکات کلیدی هر درس را برای خود بنویسید. حتما ارتباط معناداری بین مطالب قبلی که خوانده اید و مطالب جدیدی که می خوانید برقرار کنید. مثلا وقتی یک پاراگراف جدید را می خوانید، برای خودتان تحلیل کنید که محتوای این پاراگراف با پاراگراف قبلی چه ربطی دارد این کار باعث می شود که درس در ذهن تان تثبیت شود.در گام چهارم باید درس هایتان را طبق یک برنامه مشخص مرور کنید و اگر می توانید سوالات امتحانی آن درس را هم حل کنید تا با همه نکات درس آشنا شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد