آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

راه¬های عملی درمان کم رویی چیست؟

یکی از مشکلات نسل جوان و از جمله شخص شما مسئله¬ی کم رویی است که مانند بیماری¬های روحی دیگر به طور قطع قابل درمان و معالجه است. راه¬های عملی درمان کم¬رویی عبارت¬اند:

1. تلقین: به نظر روان شناسان، تلقین در درمان بسیاری از بیماری¬های جسمی و روحی مؤثر است. این جمله ر همواره با خود تکرار کنید که من از عهده¬ی سخن گفتن در برابر دیگران برمی¬آیم. کم رویی نشانه¬ی ترس از شکست و دلیل بر وحشت از برخورد با اشخاص است. این ضعف روحی را با فرار از معاشرت نمی¬توان رفع کرد بلکه باید خود را به حشر و معاشرت با مردم مجبور سازید و در مقابل انکار نفس از خود بپرسید که چرا ازاین شخص یا از این جمعیت می¬گریزم؟ ترس یا اضطراب، اساس تمام حرکات عصبی است. اگر نمی¬توانید در جمع سخن بگویید و یا دچار مشکل می¬شوید دلیلش ترس درونی است. علی(علیه السّلام) می¬فرماید: (( بیان الرجل ینبی عن قوة جنانه؛ سخن آدمی حاکی از درجه¬ی قدرت روحی او است.))1
ترس از روبه رو شدن با مردم، ترس مذموم و موهوم است. علی(علیه السّلام) می¬فرماید: (( کسی که می¬ترسد به مقصد نمی¬رسد.))2
با تلقین به قدرت و تظاهر به نترسیدن بخشی از مشکل حل می¬شود. یکی از گویندگان مشهور انگلیسی در قرن نوزدهم اقرار می¬کند که در طول چند هفته قبل از نخستین خطابه-ای که قرار بود ایراد کند چنان ناراحت بود که آرزو می¬کرد پیش از فرا رسیدن روز معقود پایش بشکند تا از حضور درمجلس معاف گردد، او موقعی که به طرف کرسی خطابه می¬رفت آن چنان از وحشت و اضطراب خود را می¬باخت که قیافه¬ی رقت باری پیدا می¬کرد. عاقبت روزی تصمیم گرفت در وضع خود به درستی تأمل کند، با خود گفت: هنگام سخنرانی چه خطری ممکن است برای من پیش بیاید؟ هیچ چیز مهمی اتفاق نخواهد افتاد. اضطراب شدید او با این جمله مرتفع شد و متوجه شد که خیلی سخن می¬گوید و در نتیجه یکی از بزرگ¬ترین گویندگان عصر خود گردید.
2- اعتماد به نفس: توجه به توانایی¬ها و استعدادها مانع اظهار ضعف است. یکی از دلایل کم رویی، بی¬اعتمادی به خویش است. افراد کم¬رو همواره در این فکرند که دیگران درمورد آن ها چه فکر می¬کنند، در صورتی که اگر این افراد بدانند در مقایسه با دیگران ضعفی ندارند و شاید در بسیاری از موارد در زندگی نسبت به دیگران ارجحیت هم دارند، در این حال در خود چنان قدرتی می-یابند که می¬توانند در برابر هر امری مقاومت کنند. خودباوری و دوری از خود کم¬بینی بسیاری از مشکلات روحی را درمان می¬کند.
3- معا شرت با مردم: علی رغم ترس درونی، برای درمان کم¬رویی لازم است با دیگران معاشرت کنید.علی(علیه السّلام) می¬فرماید: (( هرگاه سختی چیزی باعث بیم و هراس شما شد تو نیز در مقابل آن سخت و مقاوم شو تا مشکل بر تو آسان گردد))3 . و در جای دیگر می¬فرماید: (( موقعی که درباره¬ی چیزی دچار ترس شدی خود را در آن بیفکن که اضطراب، سخت¬تر از ابتلای به آن است.))4
سعی کنید در معاشرت¬ها خود را فراموش کنید. برای آن که این امر حاصل شود اولاً، به هر که می¬رسید سلام کنید و ثانیاً، خوش¬رو باشید. علی(علیه السّلام) می¬فرماید: هر تازه واردی در محیط نامأنوس حیرت زده می¬شود ، برای آرامش خاطر سخن خود را با سلام آغاز کنید.
4- تمرین و ممارست: سخن گفتن مانند هرکار دیگر احتیاج به تمرین و ریاضت دارد. همه¬ی گویندگان کم و بیش در ابتدا با مشکلی همچون مشکل شما مواجه می¬شوند و حتی از ضعف و نارسایی در ادای کلمات رنج می¬برند ، اما با صبر و تحمل و تمرین نقایص خود را بر طرف می¬کنند.
به کوشش به هر چیز خواهی رسید *** به هر چیز خواهی کماهی رسید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد