آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

خانواده‌ها حداقل 100ساعت در سال دعوا می‌کنند

خانواده‌ها حداقل 100ساعت در سال دعوا می‌کنند

در این تحقیقات مشخص شد دختران معمولاً بعد از بروز درگیری در را محکم به هم می‌کوبند و پدران هم بعد از بروز مشاجرات سخت خانوادگی سعی می‌کنند به بهانه رانندگی کردن از خانه خارج شوند.
خبرآنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد خانواده‌ها به طور متوسط 15 دقیقه را صرف بحث کردن با یکدیگر می‌کنند که در این بین مادران بیشترین جار و جنجال را به راه می‌اندازند.


تحقیقات نشان می‌دهد حداقل سه بار در روز بین پدرها و مادرها و فرزندانشان اختلاف‌نظر به وجود می‌آید. همچنین بر طبق این بررسی‌ها مادران معمولاً مقصران اصلی مشاجرات هستند و آنها شروع‌کننده بسیاری از بحث‌ها به شمار می‌آیند.
این تحقیقات نشان می‌دهد خانواده‌ها به طور متوسط 15 دقیقه را صرف بحث کردن با یکدیگر می‌کنند که در این بین مادران بیشترین جار و جنجال را به راه می‌اندازند.
در این بررسی که روی نزدیک به 3 هزار خانواده به انجام رسیده است، نشان می‌دهد بیشترین این بحث‌ها مربوط به تنبلی کودکان در انجام ندادن وظایف خود در خانه و مدرسه است به طوری که اکثر والدین معتقدند «گویا آنها محیط خانه را با هتل اشتباه گرفته‌اند».
بر طبق این بررسی آتش دعوا و اختلاف معمولاً سه بار در روز در خانه شعله ور می‌شود که هر بار به طور متوسط نزدیک به 5 دقیقه به طول می‌انجامد. به طور متوسط خانواده‌ها معمولاً نزدیک به 91 ساعت در سال را صرف بحث کردن با یکدیگر می‌کنند که در این بین مادران بیش از دیگر اعضای خانه فریاد می‌کشند و با یکدیگر بحث می‌کنند.
مارک دی نتو که این تحقیق را انجام داده است در این باره گفت: نتیجه جالب این بررسی‌ها این است، که مادران هنوز هم نقش تعیین‌کننده‌ای در خانواده دارند. البته نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نقش پدران در مدیریت خانه و رسیدگی به فرزندان نسبت به گذشته پررنگ‌تر شده است. در گذشته قسمت اعظمی از وظایف نگهداری و رسیدگی به امور بچه‌ها به عهده مادران بود اما با گذشت زمان بسیاری از نقش‌ها در جامعه تغییرکرد به طوری که امروزه اهمیت نقش پدر در خانواده‌ها بیشتر احساس می‌شود.
در این تحقیقات مشخص شد دختران معمولاً بعد از بروز درگیری در را محکم به هم می‌کوبند و پدران هم بعد از بروز مشاجرات سخت خانوادگی سعی می‌کنند به بهانه رانندگی کردن از خانه خارج شوند.
همچنین یکی از مهم‌ترین مواردی که سرمنشأ شروع بحث‌ها و درگیری‌ها می‌شود برنامه‌های تلویزیونی است. معمولاً مادران تمایل دارند سریال‌های خانوادگی را تماشا کنند، پدران می‌خواهند برنامه‌های ورزشی و مستند ببینند و کودکان هم دوست دارند فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های مختص به خود را تماشا کنند.
دی‌نتو در این‌باره گفت: البته با وجود این که دعواها و مشاجرات یکی از معمول‌ترین فاکتورهای زندگی خانوادگی را تشکیل می‌دهند اما همین بحث‌ها و مجادلات در صورتی که شکل افراطی به خود نگیرد می‌تواند به عنوان یک سوپاپ اطمینان در خانواده‌ها عمل کند و از تبدیل کردن بسیاری از تنش‌ها به بحران‌ها جلوگیری کند. به این ترتیب بحث‌ها و مجادلات کوچک نه تنها مضر نیست، بلکه سبب می‌شود میزان ارتباطات بین اعضای خانواده می‌شود.
بحث‌های خانوادگی با بزرگ‌تر شدن کودکان بدتر می‌شود
کارشناسان با انجام تحقیقاتی متوجه شدند همزمان با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها بحث‌ها و مشاجرات خانوادگی در بین اعضای خانواده بدتر می‌شود.
دانشمندان دانشگاه میشیگان با انجام این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که بیشترین خشونت‌ها و درگیری‌ها معمولاً زمانی که کودکان به سن بزرگسالی رسیده‌اند، رخ می‌دهد. طبق این بررسی‌ها حتی بسیاری از مشاجرات زمانی که فرزندان خانواده به سن میانسالی رسیده‌اند و زندگی مستقلی را تشکیل داده‌اند همچنان ادامه پیدا می‌کند.
معمولاً بیشتر درگیری‌ها در بین اعضای خانواده بین دختران بالغ و مادران رخ می‌دهد و این قشر از خانواده هنوز هم برای پذیرش نقش‌های خود با مشکل روبه رو هستند. برای بررسی این موضوع روان‌شناسان رابطه بین 500 خانواده را که دارای فرزندان محدوده سنی 22 سال و بالاتر بودند را مورد مطالعه بلند مدت قرار دادند.
در این بررسی از والدین و فرزندانشان خواسته شد جزئیات مربوط به بحث‌ها، مشکلات و تفاوت‌های شخصیتی که در بین اعضای خانواده وجود دارد به طور کامل گزارش دهند.
یکی از محققانی که در این تحقیقات شرکت داشت، در این باره گفت: تقریباً اکثر قریب به اتفاق خانواده‌ها در طول مدت تحقیق با یکدیگر مشکل پیدا کرده و با یکدیگر بحث می‌کردند که البته این موضوع کاملاً طبیعی است. بر خلاف تصور عمومی معمولاً این پدرها و مادرها هستند که بیش از بچه‌ها از بحث‌ها و مجادلات ناراحت می‌شوند و ضربه می‌خورند. به خصوص مادران بیش از پدران از بحث‌ها و مجادلات احساس نگرانی می‌کنند و از بروز آن ناراحتند.
کایرا بردیت که این تحقیق را انجام داده است دراین باره گفت: رابطه بین فرزندان و کودکان یکی از پایه‌ترین و ماندگارترین روابط اجتماعی است که بشر از ابتدای خلقت با آن همراه بوده است. این رابطه اغلب مثبت، سازنده و حمایت‌کننده بوده است، اما در بعضی از موارد نیز دچار تنش، سوءتفاهم و آزردگی خاطر می‌شده است.
بررسی‌های ما نشان می‌دهد والدین بیش از فرزندان از تنش‌های و درگیری‌های خانوادگی دچار اندوه و نگرانی‌می‌شوند که دلیل اصلی هم این است که والدین بیش از کودکان در زندگی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در حقیقت آنها پایه‌گذار این رابطه بوده‌اند.
معمولاً زمانی که والدین از فرزندانشان ناراحت می‌شوند و رابطه آنها خدشه دار می‌شود، دلیل اصلی این موضوع بر سر مسائل رفتاری یا مالی است اما در مورد فرزندان وضعیت اندکی متفاوت است و آنها معمولاً به دلیل مداخله بیجای والدین در زندگی شخصی، در روابط خود دچار مشکل می‌شوند.
همچنین تفاوت‌های رفتاری و مداخله‌های بیجای والدین را می‌توان از اصلی‌ترین دلایل بروز مشکلات در میان خانواده‌ها دانست. این درحالی‌است که بسیاری از این مشکلات و سوء‌تفاهمات اهمیت زیادی ندارند و به دلیل آن‌که به درستی با آنها برخورد نشده است، به یک معضل تبدیل شده‌اند.
مناقشات خانوادگی اثرات پایداری روی کودکان دارند
تحقیقات نشان داده است مناقشات شدید خانوادگی اثرات بسیار پایداری روی کودکان دارند. برای بررسی این موضوع دانشمندان مطالعه‌ای را در دانشگاه Simmons و به مدت 32 سال در مورد اثرات مناقشات خانوادگی روی کودکان انجام دادند.
آنها متوجه شدند زمانی که این مناقشات با برخوردهای فیزیکی همراه شوند می‌توانند منجر به مشکلات ذهنی طولانی‌مدت شوند که اثرات این نوع درگیری‌ها بسیار در مورد کودکان بدتر است.
این مطالعات نشان داده است کودکانی که در خانواده‌های پرتنش زندگی می‌کنند با احتمال بسیار بیش‌تری نسبت به دیگر کودکان به افسردگی، مصرف مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی دچار شده و همچنین با احتمال دست به انجام رفتارهای ضد اجتماعی مانند سرقت، درگیری، قتل و مانند آن می‌زنند. 
 

محمد جانبلاغی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد