آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

چرا چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

کاهش قرمزی چشم,علایم قرمزی چشم

وقتی چشم‌هایتان خشک شود، کمی متورم شده و می‌سوزد

 

داشتن چشم‌های قرمز موجب می‌شود به دلایلی نظیر بیماری، ناراحتی یا اعتیاد مورد بازخواست اطرافیان قرار بگیرید. اما حقیقت ماجرا این است که قرمزی چشم‌ها می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

قرمزی چشم خود می‌تواند نشانه مشکلات دیگر مانند خشکی چشم، خواب بسیار کم یا مصرف بی‌رویه قطره چشم باشد.

 

در ادامه 10 دلیل اصلی قرمزی چشم را به شما معرفی کرده و راه‌حل هریک را نیز برایتان شرح خواهیم داد. توجه کنید که این موارد در طول یک ماه می‌تواند شما را پرانرژی کند.  

 

1. خشکی چشم

وقتی چشم‌هایتان خشک شود، کمی متورم شده و می‌سوزد. همین التهاب موجب قرمزی چشم می‌شود. خشکی چشم در افراد بالای 50 سال بیشتر رایج است اما شاهد قرمزی چشم میان جوانانی که زیاد به صفحه رایانه نگاه می‌کنند نیز هستیم. دکتر هولزمن می‌گوید: هنگام مشاهده مانیتور، به اندازه کافی پلک نمی‌زنیم که این کار موجب خشکی چشم می‌شود.»

 

راه‌حل: استفاده از قطره اشک مصنوعی می‌تواند موجب مرطوب شدن چشم‌ها شود که کاهش التهاب و قرمزی چشم را به همراه دارد. ضمنا هنگام کار با رایانه یا گوشی تلفن همراه سعی کنید بیشتر پلک بزنید. مثلا می‌توانید هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به چند متر آنطرف‌تر نگاه کنید.

 

2. حساسیت فصلی

مواد آلرژی‌زا (آلرژن) مانند گرده و چمن می‌توانند موجب تورم و التهاب چشم‌ها و در نهایت قرمزی چشم شوند. زیرا آلرژی‌ها موجب خارش چشم شده و شما را مجبور به مالیدن آن‌ها می‌کند.

 

راه‌حل: از طریق اعمال کمپرس سرد به مدت 15 دقیقه در روز بر روی چشم‌ها، قرمزی و التهاب  چشم را کم کنید. سپس با پزشک معالج خود در مورد بهترین روش کنترل آلرژی‌تان مشورت کنید. وی احتمالا به شما آنتی هیستامین توصیه می‌کند که موجب کاهش واکنش بدن به آلرژن‌ها می‌شود. اما از آنجایی که آنتی هیستامین‌ها موجب خشکی چشم می‌شوند، بهتر است از قطره مصنوعی چشم برای مرطوب کردن آن استفاده کنید.

 

3. داروهای خاصی مصرف کنید

فقط آنتی هیستامین‌ها نیستند که موجب قرمزی چشم‌ها می‌شوند. دکتر جفری آنشل می‌گوید که قرص‌های خواب‌آور، داروهای ضد اضطراب و حتی مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن می‌توانند با کاهش گردش خون در بافت چشم و اطراف آن موجب خشکی و قرمزی چشم شوند.

 

راه‌حل: به کمک اشک مصنوعی می‌توانید قرمزی و خشکی چشم‌هایتان را برطرف کنید. اما برای یافتن راه‌حلی درازمدت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا یا میزان آن داروی را تنظیم کنید و یا اینکه از داروی جایگزین به جای آن استفاده کنید.

 

4. خواب کافی ندارید

فرقی نمی‌کنید به چه دلیلی شب قبل تا دیروقت بیدار مانده‌اید: کار اضافی، تماشای فیلم یا مطالعه. چشم‌ها باید برای مدت طولانی بسته باشند تا لایه‌های اشک مجددا تولید شده و پر شوند. خواب ناکافی موجب قرمزی چشم می‌شود.

 

راه‌حل: باز هم استفاده از قطره اشک مصنوعی می‌تواند با مرطوب کردن چشم‌ها آن را مرطوب کند. اما فراموش نکنید که 7 تا 88 ساعت خواب شبانه برای بدنتان ضروری است.

 

5. مصرف مشروبات الکلی

الکل موجب کاهش گردش خون در رگ‌ها شده که سپس باعث افزایش خون ورودی به رگ‌های چشم می‌شود. به همین دلیل آن‌ها قرمز به نظر می‌رسند. سعی کنید مصرف مشروبات الکلی را ترک کنید. استفاده از قطره چشم نیز مناسب است.

 

کاهش قرمزی چشم,علایم قرمزی چشم

قرمزی چشم می‌تواند نشانه مشکلاتی مانند خشکی چشم، خواب بسیار کم باشد

 

6. مصرف سیگار

دود سیگار موجب انقباض رگ‌های چشم شده که خشکی سطح چشم را نیز در پی دارد. زمانی که بدن متوجه خشکی و عدم گردش خون کافی در چشم می‌شود، تلاش می‌کند تا از طریق گشاد کردن رگ‌های خونی جبران کند. این اتفاق در نهایت موجب قرمزی و احتمالا خشکی چشم خواهد شد.

 

راه‌حل: سعی کنید مصرف سیگار را ترک کنید. در غیر این صورت، یک ساعت در هوای آزاد بمانید تا قرمز چشم‌هایتان برطرف شود.

 

7. چشم‌های صورتی دارید!

التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت موجب صورتی یا قرمز شدن چشم‌ها می‌شنود. کنژنکتیویت آلودگی باکتریایی یا ویروسی است که به یک یا هر دو چشم هجوم می‌برد. این ویروس به شدت واگیردار بوده و می‌تواند تنها از طریق مالش چشم‌ها از چشمی به چشم دیگر منتقل شود. این آلودگی موجب التهاب در بافت چشمی و اطراف آن می‌شود که قرمزی و تورم چشم‌ها را در پی دارد. خارش، سوزش، ترشحات مخاط مانند چشم و حساست به نور از جمله علائم دیگر کنژنکتیویت است.

 

راه‌حل: در ابتدا حتما با یک چشم پزشک مشورت کنید تا ببینید کنژنکتیویت شما از نوع باکتریایی است یا ویروسی. اگر ویروسی است که باید بین 2 تا 33 هفته با آن مدارا کنید. (قطره چشم استروئید می‌تواند موجب کاهش قرمزی و تورم چشم شود.) اگر هم باکتریایی باشد، می‌توانید از قطره چشم آنتی بیوتیک استفاده کنید.

 

8. شنا در استخر

ترکیبات کلر موجود در استخر موجب کشته شدن باکتری‌های مفید چشم می‌شود که قرمزی و سوزش را به دنبال دارد.

 

راه‌حل: شستشوی چشم با محلول آب و نمک و یا اشک مصنوعی می‌تواند به کمکتان بیاید. اگر  هم در طول شنا از لنز طبی استفاده کردید، بلافاصله پس از پایان شنا آن‌ها را دربیاورید. در ضمن، سعی کنید که از عینک شنا برای دفعات بعدی استفاده کنید.

 

9. پاره شدن رگ خونی

رگ‌های خونی چشم می‌تواند در نتیجه فشار زیاد مانند سرفه‌های شدید، خوابیدن در حالتی که به چشم‌هایتان فشار بیاید و یا آسیب دیدن چشم‌ها مانند مشت خوردن در چشم یا بر اثر تصادف پاره شوند. هنگامی که یک رگ خونی پاره شود، خون زیر سطح چشم جمع می‌شود. به همین دلیل ممکن است سفیدی چشم به طور کامل یا ناقص قرمز شود. دکتر هولزمن می‌گوید که این اتفاق چندان جدی نیست و فقط خطرناک به نظر می‌رسند.

 

راه‌حل: متاسفانه در این مورد هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید و فقط باید یک هفته منتظر بمانید  تا برطرف شود.

 

10. استفاده بیش از حد قطره چشم

مصرف بیش از حد قطره چشم می‌شوند مشکل قرمزی چشم را به شکلی عجیب بدتر کند. دلیلش نیز این است که قطره چشم از طریق انقباض رگ‌های خونی و کاهش گردش خون اثر می‌گذارد.

 

راه‌حل: اگر به میزان بسیار کمی از قطره چشم استفاده می‌کنید، مثلا هفته‌ای یک بار)،  مشکلی نیست. اما اگر روزانه به مدت یک یا دو هفته مجبور به استفاده از قطره چشم و اشک مصنوعی شدید، بهتر است آن را با یک چشم پزشک در میان بگذارید تا ببینید علت ریشه‌ای قرمزی چشم‌هایتان چیست. زمانی که مشکل ریشه‌ای را حل کردید، دیگر مجبور به استفاده بیش از حد قطره چشم نیستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد