آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

اشتباهات رایج زندگی تان را اصلاح کنید

آداب زندگی

تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند‎

 

تعداد زیادی از اشتباهات در زندگی ما تکرار می شوند که قابل اصلاح کردن هستند. اما برخی از مشکلات و اشتباهات نیز اگر بیش از حد مورد غفلت قرار گیرند، تبدیل به مشکلات جدی می گردند بنا براین بهتر است که در این سال جدید از تکرار مکررات خودداری کنید. در اینجا برخی ازاین خطاهای رایج و راههای اجتناب از آنها توصیه می شود:

   

بی برنامگی و اهمال کاری

چه می شود که افراد علی رغم تمایلشان، در گیر بی برنامگی و اهمال کاری می شوند؟ شاید تصور شود که اهمال کاران افرادی تنبل اند و تعلل شان به خاطر بی میلی نسبت به انجام امور مختلف است. اما این خلاف واقعیت است. افرادی که کار امروز را به فردا موکول  می کنند غالبا کارهایشان را به انجام می رسانند هر چند در آخرین دقایق و با تنش زیاد.

 

فقدان مطالعه کافی

فضای مجازی و دنیای تلگرام و لاین و .. گویی اختیار را از دست خیلی از افراد گرفته است. افراد بخش مهمی از زندگی روزانه خود را صرف این دنیای رنگارنگ اما کم فایده می کنند و در نهایت هم چیزی عایدشان نمی شود. فضای مجازی گویی وقت مطالعه، وقت ملاقاتهای حضوری و حتی وقت یک گپ کوتاه تلفنی با اقوام را از خیلی افراد ربوده است.

 

عادات بد غذایی

عادت کردن به خوردن غذاهای پر کالری و ناسالم، به چاق شدن و یا بر هم خوردن سلامت بسیاری از افراد جامعه منجر شده است. خوردن غذاهایی چرب، پرکالری، فست فودها، غذاهای سرخ کرده و دور شدن از فرهنگ غذایی سنتی مان، سبک زندگی بسیاری از افراد شده است. استفاده زیاد و بی رویه از این سبک غذا خوردن سلامت شما را به خطر انداخته و علاوه بر سلامت جسمانی، عدم رضایت از ظاهر و به موازات آن به خطر افتادن سلامت روحی را به همراه می آورد.

 

عدم برنامه ریزی مالی و مصرف گرایی

مصرف گرایی یکی از سبکهای رفتاری است که در چند سال اخیر در میان بسیاری از افراد رواج یافته است. اگر این رفتار به درستی مدیریت نشود قطعا برای فرد و به تبع آن برای خانواده مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. پس همواره سعی کنید به موازات وضع مالی خود برنامه ریزی کنید و بیش از آن هزینه نکنید. حتی اگر کسانی را دارید که از جانب آنها حمایت مالی می شوید باز هم این کار را نکنید چرا که در نهایت شما تبدیل به فردی مصرف گرا می شوید که توانایی کنترل بر اوضاع مالی تان را نداشته و اگر حمایتهای مالی برداشته شود احساس شکست و یاس خواهید نمود.

 

عدم تمایل برای کمک خواستن از دیگران

اگر چه مستقل بودن همیشه ارزشمند است اما کمک خواستن در مواقع خاص و بحرانی نیز بخشی از مستقل بودن است. متاسفانه برخی از افراد برای اینکه بار خود را بر گردن دیگران نیندازند و یا به خاطر ترس از قضاوت دیگران و یا باور به اینکه خودشان قادرند همه مسایل را رفع کنند، از کمک خواهی از دیگران سر باز زده و با این اعتماد افراطی به خود و توانایی هایشان، مانع از ارزیابی دقیق مشکلات و کشف راه حلهای مختلف می شوند.

 

غفلت از استعدادها و توانایی های فردی

اولین و پرفایده ‌ترین دانستنی برای انسان، شناخت خود است. شناختی که بدون آن هیچ چیزی به‌درستی برای انسان شناختنی نیست و هیچ برنامه ‌ای مفید فایده و مؤثر نخواهد بود. شاید مشکل خیلی از افراد این باشد که بدون توجه به علایق و استعدادهای ذاتی شان، در زندگی طی مسیر می کنند و همین مساله باعث می شود که میزان رضایت شان از زندگی به شدت کاهش یابد.

 

فشار گروه

بسیاری از افراد کاری را انجام می دهند که بر مبنای فشار گروه، انتظارات اطرافیان و رسانه ها خود را مجبور به آن ببینند. فراموش نکنید که فعالیتهای گروهی این فرصت خوب را برای همگان مهیا می کند تا تجربه های  بسیار خوبی را بیندوزید و دوستان خوب زیادی داشته باشید؛ پس جستجو کنید بر اساس فشار اطرافیان و نیازهای دیگران حرکت نکنید. خودتان باشید و بر اساس نیازهای خودتان عمل کنید.

 

زندگی سالم

در این سال جدید از تکرار اشتباهات زندگی خودداری کنید‎

 

شیوه زندگی سالم در سال جدید

اغلب افراد در شروع سال جدید تصمیمات زیادی می گیرند و حتی چند روزی هم سعی می کنند بر اساس این تصمیمات جدید حرکت  کنید.

 

شاید شما هم تا به حال بارها و بارها این کار را انجام داده باشید اما در نهایت شکست خورده  یا بعد از چند روز از یادتان رفته باشد که چه می خواستید انجام دهید. 

 

اما امسال سالی متفاوت می تواند باشد. بالهای خود را بگشایید و به پرواز در آیید، ذهن خود را رشد دهید و ماندگارترین عادات زندگی خود را شکل دهید. در کنارعادات پسندیده ای که دارید سعی کنید در این سال جدید برخی دیگر از عادات ناپسندتان را اصلاح کنید و به این نکات توجه کنید:

 

خواب کافی و به موقع داشته باشید

بی توجهی به مساله خواب باعث خستگی دایمی، افت حافظه و بداخلاقی های زیاد می گردد و عملکرد ذهن و بدن شما را با خلل جدی مواجه می سازد پس سعی کنید حداقل هشت ساعت در شبانه روز بخوابید، ساعت بیولوژیک بدن تان را تنظیم کنید و خود را مقید سازید تا در ساعتی معین هر شب به رختخواب بروید و از بیدار ماندن های طولانی و خوابیدن جبرانی در طی روز خودداری کنید.

 

مراقب تغذیه تان باشید

در حد تعادل غذا بخورید و از خوردن غذاهای پرکالری و غیر مفید که صرفا سبب اضافه وزن می شود خودداری کنید. مصرف بیشتر آب، لبنیات، میوه و سبزیجات را به عادات غذایی خود اضافه کنید.

 

به طور منظم ورزش کنید

فعالیتهای بدنی، ذهن و جسم را قوی می سازد. افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند از بدن و ذهنی سالم بهره مند هستند. از امکانات ورزشی محل زندگی تان اطلاع کسب کنید و عادت به ورزش کردن را در طول زندگی حفظ کنید.

 

همواره استرس خود را مدیریت کنید

بین فعالیتهای اجتماعی و زندگی تحصیلی خود تعادل برقرار کنید. سعی کنید مسئولیتهایی که بر عهده می گیرید متناسب با توانایی و ظرفیت تان باشد تا بتوانید به خوبی از پس کارها برآیید. وقتی با مشکلی مواجه شدید بر روی حمایت خانواده و دوستان نزدیک حساب کنید و سعی نکنید مشکلات را به تنهایی حل کنید. مدیریت استرس را بیاموزید و اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند.

 

معنویت را فراموش نکنید

برای آرامش بیشتر، به ارتباط معنوی روی بیارید. ارتباطات معنوی به معنای یاری جستن از قدرت بی نهایت خداوند است.انسان با دعا کردن و راز و نیاز با خداوند آرامش می یابد و از امید و احساس قدرت سر شار می شود.

 

از اطرافیان یاری بگیرید 

کمک خواستن از دیگران نشانه ای از ضعف و بی عرضگی نیست. تنها به این معناست که ما در زمان مشخصی و برای حل مشکلی خاص به دنبال کمک گرفتن از دیگران هستیم و بیانگر این مطلب است که ما بینشی صحیح و منطقی داریم که کامل نیستیم و باید برای برخی امور از دیگران استمداد جوییم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد