آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش
آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی |  تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

آموزش حرفه ای فروش و بازاریابی | تکنیک های فروش

بازی کودکان‌

بازی با آب یکی از بهترین، اساسی ترین و لذتبخش‌ترین کارهایی است که کودکان می‌توانند انجام دهند. آب جذبه‌ای سحرآمیز برای بچه‌ها دارد. بچه‌های خردسال ساعت‌ها از وقتشان را صرف آب بازی می‌‌کنند و از بازی کردن خسته نمی شوند. به آسانی می‌‌توانند با آب بازی کنند، عروسک‌ها و ظرف‌های خود را در آن بشویند و یا آب را به هم بزنند، بپاشند، و موج درست کنند، آب را در دست خود نگه دارند، با آب و صابون حباب درست کنند و ظروف مختلف را با آب پر و خالی کنند. ‌


ادامه مطلب ...

تحقیر، روی مغزکودک اثر می‌گذارد

بر اساس گزارش محققان، کسانی که در کودکی در معرض‌‌‌‌توهین و تحقیر والدین خود قرار می‌گیرند، رشد آن قسمت از مغزشان که با یادگیری زبان ارتباط دارد، مختل ‌می‌شود.




اسکن مغز افرادی که در دوران خردسالی تحقیر شده‌اند، نشان می‌دهد که قسمت خاکستری مغز آنان که مربوط به فراگیری زبان است 10 درصد کمتر از افرادی است که با خشونت کلامی مواجه نبوده اند.

دکتر مارتین تیچر از دانشگاه پزشکی هاروارد در ایالت‌‌‌‌‌بوستون آمریکا و همکارانش، سئوالات جامعی را تهیه‌‌‌‌کردند و از 17 نفر که در دوران کودکی تنها از خشونت‌‌‌‌کلامی آسیب دیده بودند، در خواست کردند به آنها پاسخ دهند.

ادامه مطلب ...

اجتماعی شدن کوچولوها

خانه جایی است که کودک را برای زندگی اجتماعی آماده می‌سازد. کودک به تدریج با یادگیری آداب و رسومی که در بین اعضای خانواده می‌آموزد، از قبیل غذاخوردن، لباس‌پوشیدن، رفتارهای پسندیده، احترام گذاشتن به دیگران و... نسبت به ارزش‌های اجتماع و جامعه‌ای که بدان پای خواهد گذاشت، آشنا می‌شود. برخی از کودکان بنا به هر دلیلی کمتر از سایر هم سن و سالان‌شان مهارت اجتماعی را فرا می‌گیرند و هیچ چیز برای والدین آنها دردناک‌تر از طرد شدن فرزندشان...


 از میان جمع کودکان دیگر نیست. پدر و مادر باید با ترسیم چشم‌اندازی از آینده، برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده‌ای برای آموزش فرزندشان پایه‌ریزی کنند. از آن جایی که اغلب کودکان خردسال خواهان برقراری ارتباط با دیگر کودکان هستند، باید مهارت‌های اساسی اجتماعی شدن را مثل فروتنی، ادب، حفظ ارزش‌های جمعی، رعایت قوانین بازی و... گام به گام بیاموزند.‌

ادامه مطلب ...

از شیطنت تا بیش فعالی

بسیاری از والدین از شیطنت‌ زیاد کودک خود شکایت دارند و برخی نیز معتقدند فرزند آنها بیش فعال است. اما بین بیش فعالی و شیطنت طبیعی کودکان فرق‌های بسیاری وجود دارد. کودکان‌ بیش ‌فعال‌ بسیار پرتحرک‌اند و نمی‌‌توانند یکجا آرام‌ بنشینند. آنها اضافه‌ بر ناآرامی‌ بسیار زیاد،...


نوعی‌ اضطرار و اجبار برای‌ خرابکاری‌ نیز دارند. اختلالات یادگیری، مشکلات عصبی، عدم تشخیص دست راست و چپ از یکدیگر،‌ اضطراب، افسردگی و مشکلات اختلالات سلوکی و رفتاری از دیگر مشخصات این کودکان است. مهم‌ترین علائم و نشانه‌های این بیماری در کودکان،‌ فعالیت بیش از اندازه حرکتی، عدم تمرکز حواس و بروز حرکات تکانه‌ای در فرد به معنی دست زدن به کاری بدون هیچ فکر و اندیشه قبلی است. کودکان‌ بیش ‌فعال‌ در مورد کارها و اشیایی‌ که‌ به‌ طور طبیعی‌ باید در برابر آنها احساس‌ خطر کنند، خطری‌ احساس‌ نمی‌کنند. همچنین‌ گرایش‌ به‌ دروغگویی‌ در آنها بسیار بالاست‌ و اغلب‌ دروغ‌ می‌‌گویند. این کودکان اغلب، وسایل‌ خود را گم‌ می‌کنند و دچار فراموشکاری‌اند. همچنین به ‌طور افراطی‌ حرف‌ می‌‌زنند.

ادامه مطلب ...

برخورد با افسردگی نوجوانان

بیش از 60 درصد نوجوانان هیچ‌گاه برای مقابله با افسردگی خود کمکی دریافت نمی‌کنند؛ در حالی که کمک به نوجوانان برای این که بتوانند با موفقیت افسردگی خود را برطرف کنند بسیار آسان است. وجود یک نوجوان افسرده در خانواده می‌تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد، اما از سوی دیگر، والدین درمانی بهترین راه برای خارج کردن کودک از شرایط استرس‌زاست. بیایید در مورد علائم افسردگی در نوجوانان و روش‌های درمان آن بیشتر بدانیم.


نوجوانی یکی از آسیب‌پذیرترین دوران زندگی است،‌ بویژه اگر این دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی با افسردگی نیز همراه باشد. نوجوانی را دوران آشفتگی نیز نامیده‌اند، به این دلیل که فرد ناچار است تغییرات جسمانی، عاطفی و اجتماعی را تحمل کند که می‌تواند باعث اضطراب و نگرانی او در برخورد با عوامل استرس‌زا شود.

ادامه مطلب ...

اختلالات رفتاری کودکان

اصطلاح اختلالات رفتاری، بدون آنکه تعریف شود، تقریبا 85 سال پیش، وارد فرهنگ علم روان‌شناسی شده است. از آن هنگام معلمان، پزشکان، روان‌شناسان و افراد دیگری که با مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان در ارتباط هستند از این اصطلاح برای بیان مقصود خویش استفاده کرد‌ه‌اند. اما تعریف واحدی که مورد پذیرش همگان باشد، ارائه نشده است.

ادامه مطلب ...

سندرم داون

سندرم داون (مونگولیسم) با شیوع یک مورد در هر 700 زایمان منتج به تولد نوزاد زنده, به عنوان شایع ترین اختلال ژنتیکی شناخته میشود. درصدی از جنین های مبتلا به سندرم داون پیش از تولد می میرند. جنین های مبتلا به سندرم داون دارای یک کروموزوم اضافی 21 هستند. با توجه به شیوع نسبتا زیاد سندرم داون,روش های گوناگونی برای نشخیص پیش از تولد این ناهنجاری ابداع شده است.



اما به دلایل متعدد (مانند احتمال خطر سقط جنین و هزینه زیاد انجام تست) امکان استفاده از این روش ها برای تمامی زنان باردار وجود ندارد به همین دلیل در سالیان اخیر انواع گوناگونی از روش های غربالگری برای شناسایی زنان بارداری که احتمال ابتلا جنین آنان به سندرم داون بالاست ابداع شده است. در صورتی که نتیجه ی تست غربالگری مثبت باشد برای این گروه از زنان باردار تست های تشخیصی انجام میشود.

ادامه مطلب ...

مسئولیت پذیری کودک را چگونه افزایش دهم؟

افزایش سن کوکان، آنها زمانی مسئولیت های خود را به صورت مطلوب انجام می دهند که قبلاً مسئولیت هر عضو خانواده تحت یک فرایند عادلانه مشخص شده باشد و مورد پذیرش اعضای خانواده واقع شده باشد نه اینکه والدین یا عضو دیگر خانواده به طور لحظه ای تصمیم بگیرند که چه کسی، چه کاری انجام دهد.

پرورش مسئولیت پذیری کودک با پذیرش خطاها و تقویت توانایی ها

چگونه و چه زمانی مسئولیت را برعهده کودکمان بگذاریم

ادامه مطلب ...

با کودک کنجکاو چگونه رفتار کنیم؟

گاهی اوقات بچه ها سوال را برای یادگیری نمی پرسند، می پرسند تا مورد توجه قرار گیرند یا حواس والدین را پرت کنند، اینجاست که والدین کلافه می شوند. گاهی اوقات سوال های آنها متناسب با سنشان نیست و پدر و مادرها نمی دانند چه پاسخی بدهند.

سوال کردن یکی از قوی ترین ابزارهای تفکر عاقلانه و منطقی است، بنابراین با توجه به نقش بنیادی تفکر می توان دریافت، سوال کردن در هر زمینه ای شاه کلید موفقیت، خوشبختی و سعادت انسان است.

ادامه مطلب ...

طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار

در مورد طبقه بندی اختلالات زبان و گفتار و یا به طور کلی اختلالات ارتباطی نظریه‌های متفاوت وجود دارد. برخی از متخصصین معتقدند که لزومی بر طبقه بندی این اختلالات وجود ندارد. از این دیدگاه زبان در عمق وجود فرد ریشه دارد و یک اختلال زبان نمی‌تواند به خودی خود و به صورت مجزا وجود داشته باشد. دسته دیگر معتقدند این دسته از اختلالات را باید طبقه بندی کرد، چرا که طبقه بندی به لزوم اهمیت و توجه به نشانه‌ها و علایم مرضی این اختلالات تاکید می‌کند. این دسته از متخصصین اختلالات گفتار و زبان را به چهار دسته اختلالات آواشناسی ، اختلالات آهنگ گفتار ، اختلالات صدا و اختلالات زبان تقسیم کرده‌اند. برخی از صاحبنظران سه اختلال اول را تحت عنوان اختلال گفتار در یک طبقه قرار می‌دهند.

ادامه مطلب ...